El tribunal declara culpables tots els acusats dels atemptats de París
Els jutges només han llevat l’acusació de terrorisme a un dels investigats, Farid Kharkhach
El tribunal criminal de París ha considerat culpables els vint acusats pels atemptats de la sala Bataclan de la capital francesa, que van tindre lloc el 13 de novembre de 2015 i van causar 130 morts i centenars de ferits. La sentència d’aquest dimecres posa punt final a un juí que ha durat quasi deu mesos, en el qual han comparegut les persones supervivents, familiars de les víctimes mortes i els jihadistes responsables dels atacs.
Els jutges han declarat culpables per tots els càrrecs dènou d'ells, inclòs Salah Abdeslam, l'únic supervivent. El Tribunal ha considerat que van dur a terme les matances a la sala d'espectacles, en diverses terrasses de París i a l'Estadi de França de Saint-Denis. La sola excepció ha sigut Farid Kharkhach, per al qual el tribunal no ha mantingut una de les inculpacions, la de terrorisme.
Abdeslam va iniciar el juí dient amb orgull que era un "soldat" de l'Estat Islàmic i reivindicant els atemptats. Després, ell i alguns dels altres acusats van demanar disculpes a les víctimes. Finalment, el francés de 32 anys, nascut a Bèlgica, va assegurar que va optar per no detonar la seua armilla explosiva i dilluns va instar el tribunal a no donar-li una condemna dura, però, finalment, ha rebut la mateixa sentència que la resta.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Jepkosgei firma la millor marca mundial de marató de l'any a València
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
La jutgessa de Catarroja investiga la mort de huit residents en habitatges socials de la Generalitat el dia de la dana