Tres nous polls de trencaossos sobrevolaran la Tinença de Benifassà
Aquest particular voltor amenaçava de desaparéixer del Baix Maestrat
La Tinença de Benifassà ja té als seus paratges tres polls de trencaossos més que formen part del projecte de reintroducció d'aquesta espècie a la Comunitat Valenciana. Aquest particular voltor amenaçava de desaparéixer del Baix Maestrat i ara amb la reintroducció, el seu vol es dibuixa de nou al cel del paratge natural.
Els tres nous habitants venen de la cria en captivitat, un prové d’Àustria i els altres dos del centre de cria que hi ha a Andalusia. Els nius artificials són ara sa casa, un lloc tranquil i allunyat de qualsevol nucli urbà. “Quan d'ací a un mes ja volen consideraran que és la seua zona de cria i amb aquesta tècnica es consolida una zona de reproducció”, assegura la tècnica de Natura 2000, Covadonga Viedma.
Aquestes aus estan en perill d'extinció. Van desaparéixer d'aquestes terres fa més de cent anys. Que tornen a solcar el cel d'aquest paratge natural és qüestió de temps i de noves reintroduccions de trencaossos.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Pérez Llorca s'enfronta al debat de política general
-
Decreten l'alerta hidrològica al voltant del riu Magre per fortes pluges
-
Detenen a Torrent una dona acusada d’estafar més d’1,3 milions d’euros amb falses inversions en borsa
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
S'activa l'avís taronja per pluges a l'interior de València i Castelló des de la mitjanit
-
Detenen un home per assassinar la parella a Benidorm i dos homes més per encobriment