Més de tres mil caixers de tot Espanya difonen alertes de desapareguts
Estan situats en llocs estratègics com ara aeroports, ports i estacions d'autobusos i de trens.
Més de 3.000 caixers de tot Espanya difonen des d'aquest dimecres alertes de desapareguts amb les seues fotografies gràcies a un acord entre l'associació SOS Desapareguts i Euronet.
Es tracta d'una iniciativa pionera, gràcies a la qual més de 23.000 caixers repartits a la Unió Europea podran emetre alertes en un país quan se sospite que una de les persones desaparegudes pot estar allí.
Segons el president de l'associació SOS Desapareguts, Joaquín Amills, de moment cada dia es difondrà una alerta per a centrar l'atenció de les persones que acudeixen als caixers i quan hi haja una desaparició urgent es podrà difondre immediatament.
Així mateix, Amills ha posat a la disposició de la resta d'associacions i fundacions del sector aquesta eina per a difondre les seues alertes.
Euronet està estudiant fins i tot la possibilitat que els usuaris dels caixers puguen imprimir l'alerta i descarregar-se-la al mòbil des del caixer.
800 alertes el 2019
SOS Desapareguts, que en l'últim any va publicar quasi 800 alertes, suma així una nova eina als seus mètodes de difusió, que realitza fonamentalment a través de les xarxes socials Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp i Telegram.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
Un avió aterra d'emergència a Manises i provoca el desviament de cinc vols a l'aeroport d'Alacant-Elx
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna es concentra en rebuig de les dos agressions racistes
-
València ja ha escollit les 26 candidates a fallera major de València del 2027
-
Vora 157 municipis de la Comunitat Valenciana tenen l'obligació d'aplicar una nova taxa de residus