Tres detinguts per l’estafa del sicari a Massamagrell, amb amenaces de mort a canvi de diners
Enviaven vídeos d’execucions reals a les víctimes i operaven amb identitats falses i una xarxa internacional
La Guàrdia Civil ha detingut tres persones i n’investiga una altra per la coneguda com a estafa del sicari, en què les víctimes reben greus amenaces de mort i vídeos explícits d’execucions per a coaccionar-les perquè facen pagaments econòmics.
Els arrestats estan acusats de delictes continuats d’extorsió, estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Les diligències s’han entregat al jutjat de primera instància i instrucció número 1 de Massamagrell.
Segons ha informat este dimarts la Guàrdia Civil, els autors mantenien connexions amb ciutadans de la República Dominicana i el Camerun, que s’encarregaven d’executar les diferents fases de l’estafa.
Documents falsos i una xarxa de blanqueig
La investigació va començar arran de la denúncia d’una víctima i va permetre identificar un dels presumptes autors, que operava amb documents d’identitat falsificats d’alta qualitat, difícils de detectar fins i tot visualment. Amb esta documentació, obria comptes bancaris, contractava línies telefòniques, sol·licitava préstecs i extreia diners de comptes reals a nom de tercers.
Els investigadors han constatat que esta persona també utilitzava identitats usurpades per a cometre altres estafes com compravenda fraudulenta per internet o operacions de finançament a nom de tercers. A més, formava part d’una xarxa de blanqueig de capitals a través de cases d’apostes, tan físiques com en línia.
Amenaces psicològiques amb conseqüències greus
La Guàrdia Civil alerta que estes estafes tenen una gravetat especial per l’impacte emocional que causen. En el cas de l'estafa del sicari, les víctimes reben amenaces de mort molt intenses, que poden derivar en estrés posttraumàtic, ansietat o por persistent.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza