Els treballadors ja no hauran d'entregar la còpia de la baixa mèdica a l'empresa
Des d'abril les comunicacions es faran per mitjans electrònics directament des de l'administració
A partir del mes d'abril la persona treballadora que es trobe en situació d'incapacitat temporal ja no haurà d'entregar una còpia en paper de la baixa mèdica a l'empresa, que serà informada per mitjans electrònics directament per l'administració.
Així està previst en el reial decret publicat aquest dijous en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), que entrarà en vigor a l'abril i que serà aplicable a tots els processos que en aquest moment es troben en curs i no hagen superat els 365 dies de duració.
Ara, el facultatiu lliura al treballador una còpia en paper dels comunicats de baixa, confirmació i alta mèdica perquè la presente en la seua empresa en un termini determinat.
"No obstant això, el grau de desenvolupament actual dels sistemes informàtics permet prescindir del lliurament a la persona treballadora de la còpia en paper del comunicat mèdic destinada a l'empresa", diu l'exposició de motius de la norma.
L'objectiu és alleugerir els tràmits en la gestió de la incapacitat temporal, però també evitar al treballador "obligacions burocràtiques que, precisament per estar en incapacitat temporal, poden resultar-li oneroses".
"La situació esdevinguda amb motiu de la pandèmia derivada de la covid aporta més raons per a aquest canvi, en haver evidenciat les limitacions del referit esquema, provocant diferents incidències i posant de manifest la necessitat de modificar les actuals maneres de gestió dels processos d'incapacitat temporal en els primers tres-cents seixanta-cinc dies de duració", afig el text.
D'aquesta manera, la norma disposa que el metge entregarà una còpia del comunicat de baixa, confirmació o alta per al treballador, mentre que el servei públic de salut o la mútua remetrà les dades a l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), que, al mateix temps, comunicarà a les empreses les dades identificatives de caràcter merament administratiu relatives als comunicats.
Més llegit
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Vora 36.000 esportistes recorren els carrers de València en la 45a Marató Trinidad Alfonso Zurich
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
El Consell reforça les mesures contra la pesta porcina i ultima un decret sobre senglars