Tot abús sexual serà agressió i la pena més alta per violació continuarà en 15 anys
Un dels experts és Joan Carles Carbonell, qui destaca a À Punt NTC que es vol "protegir la voluntat de la víctima".
La comissió d'experts que estudia la reforma dels tipus de delictes sexuals en el Codi Penal s'ha reunit aquest dijous per a revisar-ne la tipificació i adaptar-la a la realitat actual. Encara que membres d'aquest òrgan afirmen que encara no han tancat un text definitiu, s'ultima un acord perquè tota mena d'atac sexual siga considerat agressió i es revisen les penes. La màxima es mantindrà en 15 anys.
El Ministeri de Justícia va crear aquesta comissió després de la polèmica sentència als agressors sexuals de La Manada i de la reacció popular que va mobilitzar milers de persones per tot Espanya.
Un dels membres d'aquesta comissió és Joan Carles Carbonell, catedràtic de Dret Penal de la Universitat de València, qui ha confirmat a À Punt NTC que les recomanacions són de fer desaparéixer el concepte d'abús sexual, delicte pel qual van ser condemnats els membres de La Manada.
El canvi terminològic suposa també un pas endavant en el sentit de "protegir la voluntat de la víctima" i que qualsevol acte "sense el seu consentiment supose una agressió sexual", ha indicat Carbonell
Carbonell espera que la comissió tinga finalitzat el document enguany perquè el govern el remeta al Congrés. El catedràtic de Dret Penal recorda que els treballs s'han fet amb calma. Cal no deixar-se portar per casos que creen alarma social.
Sobre aquest assumpte també ha parlat la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, qui ha dit que les dones víctimes d'agressions sexuals "han de ser cregudes sí o sí, sempre", com "qualsevol altre subjecte" en qualsevol "altre delicte".
Més llegit
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
L'Iran tria el fill de l'aiatol·là Khamenei com a nou líder suprem
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Dilluns de transició cap a una setmana de pluges, que donarà treva des de dijous a la Magdalena i les Falles
-
Les borses obrin en roig: l'Ibex s'afona un 3,17% amb el Brent disparat per damunt dels cent dòlars
-
Reyes Martí dispara la mascletà del 8M a la plaça de l’Ajuntament de València