Torrevieja assaja la resposta a un possible terratrémol
Els efectius simulen hipotètics rescats en quatre espais de la ciutat després de l’enviament a la població d’un missatge ES-Alert per a advertir del simulacre
Ambulàncies, servicis de rescat i, fins i tot, un missatge d’advertència a la població a través dels mòbils per a assajar la resposta davant d'un possible terratrémol que sacsara Torrevieja. Este municipi del Baix Segura ha organitzat este dimecres un simulacre per a testar els servicis de rescat que intervindrien en un hipotètic sisme i tsunami.
L’exercici té diversos escenaris per tal de simular totes les situacions que es pogueren derivar d’un terratrémol; per això, els efectius es concentren a l’auditori internacional, en dos centres educatius —un col·legi i un institut— i en un parc aquàtic.
La ciutadania, a més, ha rebut vora les 09:00 hores un missatge massiu, un ES-Alert, en què s’advertia que es tractava d’un simulacre: “No existix risc real. Davant de sirenes o presència d’equips d’emergència, mantinguen la calma i continuen amb les seues activitats habituals”, aconsellava el missatge de Protecció Civil enviat als dispositius mòbils.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Baldoví reclama avançar les eleccions després de tres anys de govern del PP i Vox
-
Equips de rescat valencians viatgen a Veneçuela per a reforçar la recerca de supervivents