Tolosa del Llenguadoc, capital mundial de l'aeronàutica, dona suport a Elx com a seu de l’Agència Espacial
A la localitat francesa hi ha seu d'Airbus i està agermanada amb la ciutat del Baix Vinalopó des del 1982
La ciutat francesa de Tolosa ha mostrat el seu suport a la candidatura d’Elx, al Baix Vinalopó, com a seu de la futura Agència Espacial Espanyola (AEE). Tolosa del Llenguadoc és considerada com la capital mundial de l'aeronàutica per comptar amb la seu d'Airbus i, a més, és una ciutat agermanada amb Elx des del 1982.
L’alcalde d'Elx, el socialista Carlos González, ho ha anunciat aquest dimarts i, a més, ha assenyalat que dilluns passat va rebre una carta del seu homòleg francés, Jean Luc-Moudenc, per a mostrar el seu suport a la candidatura il·licitana.
En declaracions als periodistes, l’alcalde ha agraït aquest gest, ja que es tracta d'una adhesió institucional que a Elx "valorem d'una manera molt especial pel seu caràcter simbòlic", en ser Tolosa la considerada capital de l'aire i de l'espai. Els vincles de Tolosa i Elx són més profunds i no es limiten a l'aeronàutica: en la primavera del 1936, la ciutat francesa es va convertir en la capital de l'exili republicà, i va acollir més de 20.000 espanyols, entre ells un gran nombre d'il·licitans.
Més llegit
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Reamuntada, quasi tres anys després (3-2)
-
Dimitix la regidora de Collado Villalba després d’interrompre un monòleg feminista de l’actriu valenciana Susana Pastor
-
La Fiscalia diu que “en este moment” no hi ha prou indicis per a imputar Mazón
-
Dilluns de transició
Més vist
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
08.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Martí
-
09.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
07.03.2026 | El retrovisor | Coses d'homes?
-
08.03.2026 | Informatiu nit
-
09.03.2026 | Especial Magdalena: La mascletà - Pirotècnia Valenciana