Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

TikTok millora l’aprenentatge en expressió corporal de l’estudiantat

Un estudi de l’UV conclou que la xarxa social connecta millor amb els interessos de l’alumnat i en fomenta la participació

Imatge d'arxiu de TikTok / À Punt NTC

Els últims anys, les xarxes socials han passat a ser una eina que s’ha integrat en els models d’aprenentatge i s’ha convertit en una estratègia educativa que permet desenvolupar formes d’estudi més dinàmics per a l’estudiantat. A més, la crisi de la Covid-19 ha fet que l’ús d’aquestes plataformes es dispare i d’entre totes, n'hi ha una que destaca: TikTok. 

Un estudi de la universitat de València ha introduït TikTok com a eina d’ensenyament i aprenentatge en el curs d’expressió corporal del Grau de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport per a analitzar el seu efecte pedagògic.

Com a resultat, els investigadors de l’UV Paloma Escamilla, Mario Alguacil i Samuel López, han conclòs que l'ús d'aquesta xarxa enriqueix l'aprenentatge perquè connecta millor amb els interessos de l’alumnat, la qual cosa fomenta la participació, la interacció i la unió. Així, asseguren que els beneficis d'introduir TikTok en les aules són superiors als possibles riscos en el procés d'ensenyament i aprenentatge d'expressió corporal.

Els investigadors de l’UV Paloma Escamilla, Mario Alguacil i Samuel López / UV

A més a més, el personal investigador ha determinat que la majoria de l’alumnat espera que aquesta plataforma els ajude a millorar la creativitat i siga una ferramenta amb que puguen abordar l’assignatura des d’una perspectiva diferent. 

Rebuig del professorat

Paral·lelament, una part dels resultats s’han comparat amb un estudi italià que va detectar que l'ús de les xarxes socials no està acceptat per part dels docents, ja que més d'un 40% opina que el seu consum és perjudicial per a l'aprenentatge.

Aquesta opinió pot ser pels problemes d'addicció que poden causar les xarxes socials o la falta d'informació i formació sobre metodologies docents per a la seua implantació a l'aula. Així, com a solució es planteja la formació i orientació a docents i estudiants perquè facen un ús adequat de l’eina.