Renfe denuncia que només han circulat el 60% dels trens de rodalies programats a València
L'operador ferroviari assegura que ha cancel·lat vint trens per nous incompliments dels serveis mínims en l'inici de la tercera jornada de protesta dels maquinistes
Renfe ha tornat a denunciar el presumpte incompliment dels serveis mínims en la tercera jornada de vaga convocada pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants (Semaf).
Segons l'operador ferroviari entre les 05:00 i les 09:00 hores s'han cancel·lat 20 dels 49 trens de rodalies programats en l'àrea d'influència de València, que s'estén a Xàtiva i Castelló. Els 29 serveis que sí que han funcionat representen el 60% de l'oferta que s'havia programat descomptant els serveis mínims, que s'han fixat en el 75% en hora punta.
Dit d'una altra manera, segons Renfe en la primera franja del matí només han circulat el 60% del 75% dels trens de rodalia que ho havien de fer en compliment dels serveis mínims, és a dir, vora la meitat dels que ho farien en una jornada habitual sense vaga.
La situació reprén la controvèrsia oberta entre Renfe i la plantilla de maquinistes des de principi de la vaga. Si Renfe els acusa d'incomplir reiteradament els serveis mínims, el Semaf assegura que no se'ls han notificat correctament i culpa l'empresa per la gestió. L'operador ferroviari ha intentat resoldre aquesta situació amb l'enviament de 9.437 comunicacions certificades per burofax, correus electrònics o cartes entregades en mà, a més de 31 d'expedients per falta "molt greu" contra conductors del servei de rodalies de Catalunya i València –on s'han produït les incidències més destacables– que no acudiren al lloc de treball tot i haver sigut suposadament notificats en temps i forma com a servei mínim. Els treballadors afectats podrien ser sancionats amb una suspensió de cinc dies de sou i faena, o fins i tot ser acomiadats.
Aquestes maniobres, almenys a primera hora del matí, no han millorat les freqüències del servei de rodalies de València. Per contra, l'empresa informa que aquest dilluns l'AVE i els trens de llarga distància han circulat amb normalitat.
La protesta, que en aquesta tercera jornada de vaga és parcial a diferència de les anteriors, es reprén a les 14:00 i les 16:00 hores, i entre les 18:00 i les 20:00 hores.
El servei de rodalies de València ha advertit les persones usuàries de possibles modificacions dels horaris, de les quals està informant a través del seu compte de Twitter i els anuncis fets per megafonia i els teleindicadors de les estacions.
De moment, la protesta no ha canviat la relació de forces a l'empresa, que encara no ha convocat el comité de vaga "per a iniciar cap tipus de negociació", segons ha informat a À Punt NTC Diego Martín, el portaveu del Semaf. Martín justifica la vaga perquè l'operador públic del servei ferroviari ha de "recuperar tots els trens que circulaven abans de la pandèmia" i incorporar les persones necessàries a la plantilla de maquinistes per a satisfer un augment de la demanda que, segons les estimacions del Semaf, ja és superior a la de 2019. El sindicat culpa l'empresa d'estar treballant en sentit contrari, "retardant deliberadament els processos per a reduir plantilles i serveis", una dinàmica que, adverteix, si continua "perjudicarà els usuaris perquè no gaudiran del mateix servei que abans de la pandèmia".
Més llegit
-
Troben un conductor mort dos dies després de patir un accident a Pedreguer
-
El millor restaurant d’Espanya per a persones celíaques està a València
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
Reobertes la platja del Fortí de Vinaròs i les tres que tenien prohibit el bany a Dénia, mentre tanca la del Mal Pas de Benidorm
-
Detingut a Algemesí per deixar la iaia amb 47 euros després d'haver-li'n estafat més de 85.000
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
15.07.2025 | “Gran pantalla”: les sales de cine aposten per la tecnologia immersiva per a atraure el públic
-
15.07.2025 | Cheste, un baluard de l'esperanto
-
15.07.2025 | 90 minuts
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
14.07.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Restaurant Lar Gallego