Tanquen les taquilles de venda de bitllets de tren a Alcoi, Ontinyent i Camporrobles
La mesura afecta més d’un centenar d’estacions d’AVE i unes 150 per on passen trens de mitjana i llarga distància.
Renfe i el gestor ferroviari Adif tancaran les taquilles de venda de bitllets en més d’un centenar d’estacions de tot Espanya, entre les quals hi ha les d’Alcoi, Ontinyent i Camporrobles. En lloc de les taquilles s’instal·laran màquines d’autovenda de tiquets o es remetrà els usuaris a les oficines de Correus més pròximes perquè els compren allí.
“Tot açò és una estratègia més per a enfonsar el ferrocarril convencional i donar totes les inversions a l’alta velocitat, deixant morir línies com la de Conca o la d’Alcoi”, ha expressat en 'Les notícies del matí' Samuel Martínez, portaveu de la plataforma d’usuaris Indignats amb Renfe. Martínez ha lamentat que aquestes mesures perjudiquen sobretot la gent gran, que no està familiaritzada amb les noves tecnologies. “Les rodalies són serveis que gasten moltíssimes persones majors per a desplaçar-se i usar serveis públics com la sanitat o la salut”, ha apuntat.
El pla ha començat amb l’inici de l’any i acabarà el mes de març, una mesura que afecta més d’un centenar d’estacions d’AVE i unes 150 per on passen trens de mitjana i llarga distància. Des de Renfe s’assegura que s’ha decidit tancar les taquilles de les localitats amb menys habitants i on hi ha menys trànsit, però en el cas de la Comunitat Valenciana afecta ciutats com ara la capital de la Vall d’Albaida, amb més de 35.000 habitants. Altres estacions que han patit aquestes retallades són, segons ha recordat Martínez, l’estació d’Albaida, la de Manuel-l’Enova, la Pobla Llarga o Xeraco.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part