Talent valencià que mira a la NASA
València participa en l'Space Apps Challenge, un esdeveniment creat per la NASA per a fomentar el talent i buscar idees per a millorar la vida del planeta.
Contribuir a la millora de la vida en la Terra, així com al funcionament de les missions espacials. Com? A través de la creació d’aplicacions mòbils, programari o visualitzacions de dades. Solucions als desafiaments plantejats per la NASA. Las Naves de València ha acollit la iniciativa Space Apps Challenge, que gira al voltant d’aquest objectiu. Es proposen una sèrie de reptes i en cada ciutat participant se'n trien uns. Els millors podran visitar la base de l'agència nord-americana al cap Canaveral.
Imatges de les persones participants en l'Space Apps Challenge a València / Las Naves
"És un esdeveniment en què es reuneixen un grup de persones per a resoldre un repte, coses que la NASA considera que són objectius a futur", ha comentat en la secció de xarxes de Les notícies del matí Carlos Pérez, coordinador de Space Apps a València. Enguany hi han participat prop de trenta-mil persones de més de dos-centes ciutats de tot el món.
Imatges de l'Space Apps Challenge a València / Las Naves
A València, els dos equips seleccionats han desenvolupat projectes relacionats amb la direcció de drons amb una app i el control de la contaminació de l'aire. "El que fa és mesurar diferents qualitats de l'aire amb un hardware que arreplega totes les dades, les visualitza en una aplicació mòbil i també totes les que tinga del sistema". Els dos grups passen a la següent fase en què competiran per ser algun dels vint-i-cinc millors. En la part final, cinc podran visitar les instal·lacions de la NASA al cap Canaveral.
Més llegit
-
Dimarts assolellat, dimecres ennuvolat i possibilitat de pluges per Sant Josep
-
Les víctimes de la dana celebren la decisió del TSJ perquè la instrucció seguisca a Catarroja: “És el millor que ha pogut passar”
-
València multa 18 falles per no netejar l’espai de les revetles o fer un mal ús dels contenidors
-
Detingut per violència masclista després d’agredir una dona davant dels dos fills menors a Algemesí
-
Clavells rojos, blancs i grocs conformaran el mantell de la Mare de Déu
-
"Carapolla", "frígida" o "trol", els insults a funcionaris que han portat el Suprem a sancionar una jutgessa de Nules
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Amunt i avall | Primera Part