Sis punts per conduir amb el mòbil: les infraccions s'endureixen amb la nova llei de seguretat viària
La Direcció General de Trànsit també estudia fer obligatòria la formació en autoescoles i endurir algunes sancions
El Congrés ha començat aquesta setmana a tramitar la nova llei de seguretat viària. Entre altres qüestions, la norma preveu endurir les sancions, introduir canvis en el carnet per punts i convertir en obligatòria la formació en autoescoles.
Un dels canvis que es plantegen és la pèrdua de sis punts per dur el mòbil a la mà mentre es condueix, tres més que ara. També se'n podrien perdre quatre, un més que ara, per no portar el cinturó i tres punts per dur detectors de radars mòbils, una sanció que fins ara només existia quan els radars pròxims estaven actius.
Luis Montoro, catedràtic de Seguretat Viària de la Universitat de València, ha assegurat que la formació teòrica i pràctica obligatòria en autoescoles és fonamental per a reduir a la meitat la mortalitat a la carretera, una formació que a dia de hui és voluntària.
La DGT també estudia incloure la conducció de bicicletes i patinets per a regular-ne l'ús amb requisits més durs.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu migdia