La sequera ofega la fauna de la marjal d'Almenara
Acció Ecologista-AGRÓ ha rescatat les llises del toll de l'Ullal de Quartons, on ja no brolla aigua
La falta de precipitacions està afectant de manera significativa entorns humits com la marjal d'Almenara (Plana Baixa) que, a poc a poc, està quedant-se sense aigua. Al toll de l'Ullal de Quartons ja no brolla aigua i les llises corren risc d'ofegament. Cal traslladar-les a àrees més àmplies, amb major nivell d'aigua, més neta i amb connexió a la mar, ja que, en cas contrari, esta espècie no pot completar el seu cicle reproductiu.
Acció Ecologista-AGRÓ demana a les autoritats que prenguen mesures per a evitar danys mediambientals. Mentrestant, ha hagut d'actuar per a rescatar peixos que s'han quedat aïllats i sense oxigen. Volen evitar que la situació arribe a un extrem irreversible, ja que la sobreexplotació dels aqüífers ha deixat eixuta la Font de Quart.
La mort d'estos peixos per ofegament també preocupa el veïnat. "Que un paratge tan preciós i protegit com este estiga morint-se és una llàstima", ha assegurat una de les veïnes. Els ecologistes insisteixen, al seu torn, que s'ha de garantir un nivell mínim d'aigua que protegisca els ecosistemes.
Este és un dels set aiguamolls valencians que van aparéixer en l'últim informe de la Societat Espanyola d'Ornitologia de desembre del 2023, que alertava sobre la pressió alta que patien per la sequera. En el llistat també figuraven l'Albufera de València, el Fondo, les Llacunes de la Mata i Torrevella, les Salines de Santa Pola, el Prat de Cabanes-Torreblanca i la Marjal de Pego-Oliva.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Entra en vigor este dimarts el registre obligatori per als lloguers turístics de curta duració
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Un jove d'Alacant denuncia una agressió homòfoba al centre de la ciutat
-
El jutge envia a presó sense fiança a Santos Cerdán davant el seu "específic paper" en la trama
-
L'elecció de les candidates a falleres majors de València 2026 es trasllada al Roig Arena
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Queda't amb els nostres | "La Laboral de Cheste"
-
01.07.2025 | Queda't amb mi | Segona Part