El Senat aprova definitivament la nova llei educativa sense incloure cap modificació
Entrarà en vigor amb la publicació al Butlletí Oficial de l’Estat.
La nova reforma educativa, coneguda com a llei Celáa, ha quedat aquest dimecres aprovada de manera definitiva al Senat sense que s’hi haja incorporat cap de les esmenes presentades.
Amb la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) quedarà derogada la llei Wert i entrarà en vigor la huitena reforma educativa de la democràcia.
La ministra d'Educació, Isabel Celaá, ha defensat la norma a la cambra alta abans del debat de les tres esmenes a la totalitat que han presentat el PP, Ciutadans i UPN, a més de les quasi 700 esmenes de tots els grups, llevat del PSOE, ERC-Bildu i PNB. Totes les esmenes presentades s’han rebutjat.
L'ensenyament concertat, els centres d'educació especial, el castellà com a llengua vehicular o la religió són els principals punts que han causat polèmica i que han trobat mobilitzacions convocades des de la plataforma Més Plurals, que es distingeix per un llaç taronja, amb el suport del PP, Ciutadans i Vox.
Ací poden trobar les claus de la nova reforma educativa.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu