El sector de la restauració no troba suficient mà d'obra per a ampliar les plantilles
Davant la campanya d'estiu, no troben cambrers, cuiners, ajudants de cuina i rentadors de plats
El sector de la restauració, un dels més castigats durant la pandèmia, acaba d'eixir del malson a causa de les restriccions de la pandèmia i ara es troba que no podrà atendre tota la demanda de reserves. El motiu és que no hi ha mà d'obra per a ampliar la plantilla. Es busquen cambrers, cuiners, ajudants de cuina, rentadors de plats. En internet, la xarxa mostra amb molta facilitat l'oferta de tots aquests llocs de treball.
La vicepresidenta de la Coordinadora d'Oci i Hostaleria (CEOH), Gemma Piqué, ha explicat a À Punt que la incertesa de la situació viscuda no només la té l'empresari, sinó que també la viu el treballador. Per això, quan arriba un nou contracte, tots els treballadors i treballadores pregunten si el treball serà per hores o per dies, "perquè tenen por de tornar a estar en un ERTO".
Hui en dia encara hi ha molts treballadors de la restauració en ERTO i el sector ha pogut acollir-se al Pla Resistir Plus, la línia de subvencions de la Generalitat, i poder fer front a la crisi causada per la Covid-19.
Atendre la campanya d'estiu
Aquests dies, la principal preocupació del sector és no poder atendre tota la demanda de la campanya d'estiu, que, de moment, mostra unes previsions excel·lents. Un exemple és el restaurant la Masia Vista Alegre, de Bétera, al Camp del Túria. Ací necessiten cambrers per a atendre la campanya. Segons ha explicat el maître Rafael García Tortajada, "de sempre hi ha hagut facilitats per a trobar gent preparada per a la restauració, però davant la incertesa el personal treballador busca qualsevol altre treball que els oferisca més estabilitat.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Transport públic 24 hores a València i l'àrea metropolitana en Falles: consulta com t'hi pots moure estes festes
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
10.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge