Sanitat reforçarà la detecció i el control del coronavirus a les residències
La patronal dels centres de majors va lamentar dilluns la falta d'informació per part de la Conselleria d'Igualtat durant la pandèmia.
L'endemà de les crítiques de la patronal de les residències, Aerte, al govern valencià per descoordinació i falta d'informació durant la crisi sanitària, la Conselleria de Sanitat Universal s'ha reunit amb els representants d'aquesta i d'altres associacions de residències i centres de majors. Els ha traslladat que es "reforçarà l'establiment i aplicació dels mecanismes que garantisquen la prevenció, la detecció, l'atenció integral i el control de les residències enfront del risc encara existent per la Covid-19".
La consellera Ana Barceló els ha anunciat la creació d'una comissió tècnica per a coordinar tots els assumptes relacionats amb la pandèmia, un òrgan en què també estarà la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
En un comunicat, Sanitat ha assenyalat que les persones majors usuàries de centres de caràcter assistencial es troben en situació de "més vulnerabilitat", perquè el risc d'infecció per la seua edat avançada, patologies de base i convivència en entorns tancats, els fa més fràgils davant les malalties.
Davant d'aquesta situació, la consellera ha traslladat a les associacions de residències que "es mantindran les mesures organitzatives i de coordinació, amb l'objectiu de reduir el risc de contagi, així com tractar de la forma més adequada les persones que patisquen la malaltia".
Més llegit
- 
                        
                                                        Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
- 
                        
                                                        Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica
- 
                        
                                                        La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
- 
                        
                                                        Detingut per quarta vegada en un mes el lladre de les xapes per dos nous robatoris a Benimaclet
- 
                        
                                                        Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
- 
                        
                                                        Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
Més vist
Més escoltat
- 
                        
                                                        30.10.2025 | 90 minuts
- 
                        
                                                        30.10.2025 | Amunt i avall | Segona Part
- 
                        
                                                        27.10.2025 | Dia Nacional del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat
- 
                        
                                                        30.10.2025 | Les notícies del migdia
- 
                        
                                                        29.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Un any de la dana: homenatge a les víctimes | Primera Part
- 
                        
                                                        31.10.2025 | Les notícies del matí