Sanitat inicia els tràmits per tornar a posar en marxa els CICU d’Alacant i Castelló
Es crearà un nou model amb nous recursos i dispositius en xarxa per potenciar la proximitat i atendre en el mínim temps possible
El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha anunciat que aquest divendres que el departament que encapçala ja ha iniciat els tràmits per a tornar a posar en marxa “com més prompte millor" el nou Centre d’Informació i Coordinació de les Urgències (CICU) de la província d’Alacant”.
Durant la visita a la Delegació del Consell a Alacant, acompanyat de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, i el secretari autonòmic de Sanitat, Francisco Ponce, Gómez ha remarcat que “ja s’estan duent a terme les accions necessàries per a modificar el marc normatiu pel qual es regula el CICU i fer que la centralització revertisca”. L’objectiu és que el CICU torne tant a Alacant com a Castelló.
Així mateix, el conseller ha explicat que es buscarà, de manera conjunta amb l’Ajuntament d’Alacant, el lloc idoni per a albergar el centre d’informació i coordinació d’urgències, ja que “ha de tindre garantida l’accessibilitat i la proximitat davant de qualsevol classe d’emergència”.
Inversió d'un milió d'euros
La posada en marxa del CICU d’Alacant suposarà una inversió en la Conselleria de Sanitat d’un milió d’euros únicament en la dotació de personal, a la qual cosa s’afegirien els costos tècnics i d’infraestructures. L’objectiu és que el CICU d’Alacant dispose de dotze facultatius, sis infermeres i quinze locutors.
En aquest sentit, Gómez ha fet una crida, tant a institucions sanitàries, sindicats, com als col·legis de metges, amb la finalitat de promoure la recerca activa de professionals i facultatius necessaris per a posar en marxa el CICU en les dues províncies, així com per a promoure la formació específica que requereixen els professionals.
D’altra banda, el conseller ha explicat que es crearà un nou model amb nous recursos i dispositius en xarxa per potenciar la proximitat i atendre en el mínim temps possible. La nova estructura i organització busca incrementar la seguretat del pacient i establir uns protocols adequats en els serveis d’urgències, els punts d’atenció continuada i el CICU, en concret en aquelles patologies de més incidència a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal