Sanitat inicia la campanya de vacunació de la grip amb 750.000 dosis
Les administracions recorden la importància de la vacunació en els grups de risc.
La Conselleria de Sanitat ha iniciat aquest dilluns la campanya de vacunació de la grip de la temporada 2018-2019, per a la qual s'han adquirit 750.000 dosis. La Conselleria de Sanitat ha activat 1.700 punts de vacunació i recorda que és molt important que les persones incloses en els grups de risc es vacunen.
De fet, el perill és més elevat en les persones majors de 64 anys, embarassades, personal sanitari i malalts crònics, cardiovasculars o respiratoris, malalts renals, immunodeprimits, diabètics o amb obesitat mòrbida.
Pep Lluch, cap del Servei de Promoció de la Salut de la Conselleria de Sanitat, ha insistit en Les noticies del migdia de la ràdio d'À Punt en la importància de la vacunació per a estos grups de risc. En aquest sentit, ha destacat la vacunació en dones embarassades, ja que d'aquesta manera "es protegeix les mares i els fills i filles".
Lluch ha indicat que qualsevol persona que vulga vacunar-se ha de posar-se en contacte amb el seu centre de salut, on li explicaran el procediment que s’ha de seguir i si ha de demanar cita. Tot i que és difícil preveure quina incidència tindrà la grip enguany, Lluch ha explicat que podria ser un poc més complicada que la de l'any passat, però sense molta gravetat. "A la vista de com està afectant en altres països, no pensem que puga ser una grip especialment greu", ha assegurat.
Durant l’any passat el grup més afectat per la grip va ser la població infantil, en què es va situar en una taxa de 653,3 casos per cada 100.000 habitants en grups de xiquets de 0 a 4 anys, mentre que en menors de 14 anys va ser de 693 casos i en el grup d'edat entre 25 i 64 anys va arribar a 438 casos.
Sanitat també recomana vacunar-se a viatgers internacionals, persones que estan directament involucrades en les tasques de control i eradicació dels brots i les que viuen o treballen en granges d'aus on s'han notificat brots o se sospita que n’hi ha.
Més llegit
-
Javier Martínez, pare de dos dels xiquets morts en el naufragi a Indonèsia: "Tinc molt de dolor perquè el meu fill es quede ací al mar"
-
Mor una dona després de caure al riu a la Pobla de Benifassà, prop de l'embassament d'Ulldecona
-
El dilema de Dinamarca amb Groenlàndia: defensar de les amenaces de Trump un territori que reclama la independència
-
Investiguen com a possible crim masclista la mort d'una dona de 58 anys a Cadis
-
Pradas i l’excap de gabinet de Mazón s’enfronten dilluns a un cara a cara judicial per la gestió de la dana
-
La indústria valenciana veu oportunitats en l’acord UE-Mercosur, encara que el camp alerta d’un greu impacte