La Salzadella prepara la festa de la cirera
5.000 visitants compraran aquest cap de setmana 20.000 quilos de cireres cultivades en aquest poble del Baix Maestrat.
La Salzadella, al Baix Maestrat, ja es prepara per a la festa de la cirera del 2 i 3 de juny. Enguany, la producció rondarà les 500 tones. Dos dies abans els llauradors s'afanyen a collir 20.000 quilos de cireres perquè el fruit lluïsca perfecte durant la mostra.
Fa una dècada que aquest municipi ha convertit la cirera en la seua senya d'identitat. Són més menudes pel fet de créixer al secà, però amb un grau de dolçor superior, i això fa que siguen apreciades a tot Espanya i s'exporten a França i Alemanya. Els 5.000 visitants previstos per a la fira podran tastar aquestes cireres en vora un centenar de parades, que també oferiran gran quantitat de productes elaborats amb la cirera de la Salzadella.
A més de la venda i el tast de cireres, l'organització ha preparat un ampli programa d'activitats per a tota la família que inclou representacions teatrals, actuacions musicals i tallers artesans, entre altres.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza