S'eleven a quatre els morts pel brot de listeriosi
Es tracta d'un nadó d'Écija, que va morir cinc dies després de nàixer, segons Facua.
L'associació de consumidors Facua ha assegurat que la Junta d'Andalusia ha confirmat un quart mort pel brot de listeriosi registrat a Andalusia, un nadó d'Écija (Sevilla) que va morir cinc dies després de nàixer.
Facua, que representa els pares en la causa, espera que en els pròxims dies la titular del jutjat d'instrucció 10 de Sevilla accepte la seua personació, tan bon punt el nadó i sa mare figuren en el llistat d'afectats per listeriosi.
La mare i el pare van consumir carn ensaginada de la marca La Mechá, de l'empresa Magrudis, en la celebració de la nit de Cap d'Any de 2018, junt amb altres tres parelles, i tots dos van començar a patir diferents símptomes poc després, segons Facua. La mare va començar a patir els símptomes el 2 de gener i el 13 de gener va ingressar en un hospital públic de la província de Sevilla amb diarrea, vòmits i forts dolors de ventre.
El 27 de gener va acudir de nou a l'hospital i la van derivar en una UCI mòbil a l'Hospital Universitari Virgen del Rocío, on li van extraure líquid amniòtic i el cultiu va donar positiu en listeriosi, afirma l'associació. La dona va donar a llum el 28 de gener, i el nadó va morir el 2 de febrer a l'hospital.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant