La Guàrdia Civil investiga l'origen de l'incendi del Saler
L’alcalde de València sospita que el foc fou intencionat i insta l’edil que el publicà en Twitter a comunicar qui l’ha gravat
Els Agents de la Unitat de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil (Uprona) estan investigant l'incendi declarat aquest dissabte al bosc del Saler, sobre el qual el portaveu de Vox a l'Ajuntament de València, José Gosálbez, va difondre un vídeo en què es pot veure la fase inicial del foc, i estan prenent declaració als testimonis.
Per la seua banda, l'alcalde de València, Joan Ribó, ha tornat a demanar explicacions sobre aquests fets a l'edil de Vox. El vídeo publicat en les xarxes socials mostra l'inici de l'incendi que va cremar 1.500 metres quadrats. "Qualsevol persona que veu un delicte està obligada a denunciar-lo", ha assenyalat l'alcalde de València. Ribó ha tornat a demanar a Gosálbez que revele qui va gravar aquest vídeo, ja que pensa que és l'obligació del consistori intentar saber qui n'està darrere, perquè podria ajudar a conèixer el presumpte piròman.
El tuit de Gosálbez inclou, a més de les citades imatges, un missatge on ha afirmat que no hi ha excuses per a no actuar en cas de risc real dels incendis forestals, al mateix temps que ha denunciat el que considera un "fals ecologisme".
Gosálbez assegura que "el vídeo estava publicat amb anterioritat"
L'edil de Vox, José Gosálbez, ha asseverat aquest dilluns que "el vídeo estava publicat amb anterioritat". "El publica una veïna, el publica l'associació de veïns de la mateixa Devesa del Saler, i jo em faig ressò d'aquesta notícia, d'aquesta important notícia", ha insistit.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura