Directes
Ara en la televisió
L'ALQUERIA BLANCA
Ara en la ràdio
TERRITORI SONOR (reemissió)

Què fer amb la meua reserva en cas d’estar confinat per un positiu en covid?

Facua assegura que els consumidors que donen positiu o siguen contacte estret tenen dret a la devolució íntegra de l’import

Els positius o contactes de positius poden reclamar els diners de la cancel·lació, segons FACUA / À Punt NTC

L'evolució de la pandèmia ha trencat els plans de moltes persones per a la celebració de la nit de Cap d'Any. L'augment de contagis per la covid ha provocat una allau de cancel·lacions, com per exemple a les agències de viatges. "Ens han cancel·lat un 50% de les reserves que teníem per a Nadal i per a Cap d'Any. Els viatges s'han posposat per a altres dates perquè hi ha prou por als contagis i restriccions", ha explicat Teresa Surià, treballadora d’una agència de viatges d’Alacant.

Davant l'allau de cancel·lacions i canvis de plans d’última hora, des de Facua han llançat una advertència: qualsevol persona que done positiu o fins i tot que es considere contacte estret té dret a cancel·lar un viatge o una estada en un hotel i a reclamar la devolució íntegra en un termini de catorze dies. 

“En cap cas estem obligats a acceptar un bo de compensació”, ha assegurat Miguel Ángel Serrano, vicepresident de l’associació. En tot cas, ha afegit, "et poden oferir postergar el vol, lloguer o menjar per a un altre dia, però, si no t'interessa, t'han de retornar els diners com un dels drets indiscutibles que tens com a consumidor”.

Facua ha recomanat al consumidor que reclame com més prompte millor.