Cinc persones moren en una pastera intentant arribar a la costa d’Altea
Altres vint ocupants han sigut rescatats i estant sent atesos pels serveis sanitaris per "l'extrema debilitat" de la seua salut
Fins a cinc persones han mort en una pastera que feia almenys catorze dies que estava a la deriva, ha informat Creu Roja. Altres vint persones a bord han sigut rescatades prop de la costa d'Altea per Salvament Marítim.
Al voltant de les 11:50 hores, una embarcació de recreació que navegava a unes 34 milles al sud-est del cap de la Nau ha albirat esta pastera. Fins a la zona s'ha mobilitzat la Salvamar Fènix, que ha rescatat els supervivents, segons ha informat Salvament Marítim. En un primer moment, es pensava que dins hi viatjaven entre deu i quinze persones, però finalment n'han sigut vint: tres d'elles són dones i altres quatre són menors, tots d'origen subsaharià.
Una vegada rescatats, han posat rumb cap al port d’Alacant, on han arribat a les 14:45 hores. Els equips de Resposta Immediata d'Emergències (EIRE AHIC) de Creu Roja els ha oferit assistència, ja que, segons han indicat, "estan en un estat de salut d'extrema debilitat, amb quadros de deshidratació, cremades, ferides i desorientació en alguns casos considerables".
Els servicis sanitaris han hagut d’emportar-se dos d'ells amb ambulància de Creu Roja i del SAMU.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal
-
Juan Luis Gandia serà el nou rector de la Universitat de València
-
Un home mor al balcó de sa casa per l'impacte d'una bala perduda al barri de les Carolines d'Alacant