Directes
Ara en la televisió
LES PRIMERES
Notícies

Els repartidors de Glovo mantenen la vaga de tres dies contra els 750 acomiadaments de l’ERO

Les aturades s'allargaran fins diumenge amb concentracions i protestes en diverses ciutats de tot Espanya

Treballadors de Glovo protesten al centre de València en la convocatòria de CCOO / EFE

Els repartidors de Glovo mantenen este dissabte la vaga de tres dies convocada a escala estatal contra l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) anunciat per la plataforma, que afecta 750 treballadors repartits en unes seixanta ciutats de tot l’Estat.

Les aturades van començar ahir divendres a les 20:00 hores i continuaran dissabte durant tota la jornada. Diumenge es preveuen aturades entre les 12:00 i les 16:00 hores.

La convocatòria l'ha impulsada CCOO, amb el suport de la UGT. Els sindicats denuncien acomiadaments massius i parlen d’un “ERO encobert”, alhora que reclamen la retirada dels acomiadaments, el final del que consideren pràctiques disciplinàries sense garanties i la negociació d’un conveni col·lectiu propi per al sector.

A més de la vaga, s’han convocat concentracions en el marc de les mobilitzacions, amb actes previstos este dissabte a les 17:00 hores davant de diversos establiments de McDonald’s en municipis de la Comunitat de Madrid, com Parla, Villalba, Valdemoro i Fuenlabrada.

Glovo defensa que les mesures responen a la necessitat d’evitar el tancament i manté que continua operant en unes 800 localitats després d’haver adaptat el seu model a la llei rider del 2021 que prohibix els falsos autònoms. La companyia té més de 14.000 repartidors contractats directament després de l’aplicació d’esta llei.

Els sindicats, per la seua banda, també denuncien subcontractacions i falta de garanties laborals, mentre que la UGT exigix assegurances d’ocupació després de fracassar de la mediació.

L’empresa ha evitat, de moment, fer comentaris sobre la vaga i no s’hi ha pronunciat.

Un model qüestionat

El conflicte laboral s’emmarca en el procés de transformació del model de les plataformes de repartiment a Espanya després de l’aplicació de la llei rider, que des del 2021 obliga a contractar directament els repartidors i prohibix usar falsos autònoms. 

Este canvi ha incrementat la complexitat operativa del sector i ha generat tensions laborals en diverses companyies.

Glovo, integrada en el grup alemany Delivery Hero, ha justificat l’ERO com una mesura per a evitar el tancament i garantir la viabilitat del servei en un context de reducció d’activitat en algunes zones. 

La Comissió Europea va multar Glovo i Delivery Hero amb 329 milions d’euros per un càrtel en el repartiment de menjar i altres productes. 

Els sindicats, per la seua banda, alerten de l’existència de subcontractacions i de l’impacte del nou model en les condicions laborals dels repartidors.

També et pot interessar