Els regants demanen un reg de socors del transvasament Xúquer-Vinalopó
Amb la situació de sequera han ampliat la demanda d’aigua de huit a díhuit hectòmetres cúbics
La Junta Central d'Usuaris del Vinalopó, l'Alacantí i la Marina Baixa s'ha reunit aquest dilluns per a demanar un reg de socors del transvasament Xúquer-Vinalopó. En un principi tenien previst demanar huit hectòmetres cúbics enguany, però la situació de sequera ha fet que l'amplien fins a díhuit hectòmetres cúbics.
“Les exportacions agràries de raïm de taula, hortalisses, fa calor i pateixen, però no faltarà l’aigua si s’exigeix el pla que plantejarà la junta central”, ha explicat Ángel Urbina, president de la junta central d’usuaris del Vinalopó, l’Alacantí i la Marina Baixa.
Així, l'aigua dels aqüífers només serà per a consum humà i tot el regadiu es podria salvar amb l'aigua transvasada del Xúquer, ja que els cultius de secà es donen per perduts.
Més llegit
-
Troben mort un resident britànic en una zona d’obres d’un hospital privat de Benidorm
-
Mor un home en un accident de motocicleta a la carretera del Saler
-
El pare d’una adolescent morta en l’incendi de Campanar: “El tema econòmic no m’interessa, l'única cosa que busque és que s’investigue tot”
-
El xòfer de Mazón precisa que van eixir del Palau a les 20:00 h i que l'ES-Alert els va sonar quan encara no havien abandonat València
-
El València Basket, primer semifinalista de la Copa del Rei
-
Investiguen un menor per agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs