Directes
Ara en la televisió
JO EN SÉ + QUE TU
Pròximes emissions
16:30
CARTES EN JOC
20:30
PUNT A PUNT
Notícies

Reforç dels controls en un cap de setmana amb més de cinc milions de desplaçaments

Acompanyem agents de la Guàrdia Civil en un control este diumenge de matí coincidint amb el tancament del festival Medusa de Cullera

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha previst més de 5,5 milions de desplaçaments per carretera durant este cap de setmana, un dels més moguts de l'estiu. Per la seua banda, la Guàrdia Civil ha reforçat els controls, especialment els d'alcohol i drogues, per a evitar que conductors que no estan en condicions de conduir es posen al volant.

A primera hora del matí d'este diumenge, coincidint amb el tancament del festival Medusa, els agents han intensificat els controls a les carreteres per a comprovar l'estat dels conductors que tornen a casa després de la nit de festa. Els controls són aleatoris i la majoria donen negatiu, però els agents detecten també algun positiu. En estos casos, el vehicle queda immobilitzat i el conductor s'enfronta a una sanció.

En el cas de les drogues, donar positiu pot comportar una multa de 1.000 euros i la retirada de sis punts del carnet. Per alcohol, les sancions oscil·len entre els 500 i els 1.000 euros, amb una pèrdua d'entre quatre i sis punts, en funció de la taxa detectada i de les circumstàncies. Alguns conductors reconeixen que han consumit alcohol, però asseguren haver parat amb prou antelació abans de conduir. Altres opten per no conduir i deixen el volant a una persona que no ha begut.

El dispositiu forma part de l'operatiu especial de trànsit de l'estiu. Només durant el mes de juliol, 120 persones van passar a disposició judicial per conduir sota els efectes de l'alcohol o les drogues. La Guàrdia Civil recorda que l'única taxa segura al volant és 0,0 i insistix en la importància de planificar la tornada i no conduir després d'haver consumit alcohol o drogues.

També et pot interessar