Reconstrueixen el cor d'un nadó de València amb cardiopatia
L'equip de cirurgians de La Salut intervé amb èxit una xiqueta de quatre mesos amb una cardiopatia congènita molt greu.
La Unitat de Cardiocirurgia Infantil de La Salut, a València, ha intervingut amb èxit una xiqueta de quatre mesos que tenia una cardiopatia congènita molt greu i a la qual han reconstruït el cor creant dues aurícules, dos ventricles i dues vàlvules auriculoventriculars.
La cirurgia s'ha realitzat amb circulació extracorpòria i hipotèrmia profunda a 25 graus. El cor de la xiqueta va parar 45 minuts, temps durant el qual l'equip de cirurgians el va reconstruir completament.
La xiqueta, que pesava 4,1 quilos, malgrat tindre quatre mesos, perquè li costava menjar, ha evolucionat correctament de la cirurgia. En les primeres dotze hores va requerir ventilació assistida, però a les trenta-sis hores ja va començar a alimentar-se. La xiqueta està ja a casa i, a banda de les revisions periòdiques, podrà portar una vida normal.
Els pares, Sonsoles i Jaime, coneixien a partir del diagnòstic prenatal, que la seua filla anava a nàixer amb trisomia 21 i amb una cardiopatia congènita molt greu que afectaria greument la seua vida després del naixement, però van decidir seguir avant.
La xicoteta Sonsoles, a més de patir síndrome de Down, des del primer dia va mostrar una gran dificultat respiratòria, rebutjava el menjar, amb la consegüent falta de guany de pes, i suava molt. Segons l'equip de professionals de La Salut, "presentava tots els trets típics de la cardiopatia congènita anomenada canal auriculoventricular comú complet, fet que si no s’haguera corregit hauria sigut incompatible amb la vida al cap de pocs mesos".
La Unitat de Cardiocirurgia Infantil de La Salut és l'única unitat privada que hi ha a la Comunitat Valenciana, i la segona a Espanya, capaç de tractar i atendre casos d'alta complexitat com aquest. La cardiopatia congènita és la malformació congènita aïllada de major incidència a Espanya, amb 4.000 casos nous cada any.
Més llegit
-
Educació i professorat reprenen este dimarts les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos del 2026
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
El jutge del cas Plus Ultra accepta ajornar la declaració de Zapatero i el citarà el 17 i 18 de juny