Reanimen un nadó de dos mesos amb l'assistència telefònica d'una infermera a Oriola Costa
Els familiars de la xiqueta de bolquers la van recuperar d'una parada cardiorespiratòria gràcies als consells de la professional sanitària
Una família d'Oriola Costa (Baix Segura) va aconseguir, en la nit de Nadal, reanimar un bebé de dos mesos que estava en parada cardiorespiratòria, gràcies a la intervenció telefònica del CICU, segons el comunicat emés. L'incident va ocórrer a les 23 hores a l'habitatge familiar on, com es va saber després, la criatura s'havia ennuegat mentre bevia llet.
La unitat del SAMU es va mobilitzar mentre una infermera del SAMU/CICU donava les indicacions necessàries als familiars del bebé perquè li feren la reanimació cardiopulmonar bàsica. Els familiars van explicar que es dirigien amb cotxe a l'Hospital de Torrevella, ja que estava a poca distància, motiu pel qual es va desactivar l'ambulància i la infermera va continuar donant les instruccions durant el trajecte.
Quan portaven entre tres i quatre cicles de maniobres, la criatura va començar a plorar, sempre segons relata el CICU. En aquest moment ja estaven arribant a l'hospital i la infermera els va indicar que seguiria amb ells al telèfon fins que entraren a Urgències.
A l'hospital, van assistir el bebé al servei d'Urgències i, poc després, li van donar l'alta en bon estat de salut.
Més llegit
-
Un tauró ferix greument un jove d’Alacant en una lluna de mel a les Maldives
-
Jean-Michel Jarre, primer artista que trasllada el concert previst a la Ciutat de les Ciències després de la sentència
-
Victòria Rosselló declara al jutjat de la dana: "La informació permetia avisar la població amb temps per a protegir la vida"
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
Sánchez encoratja empreses xineses i espanyoles a pactar més aliances industrials i tecnològiques
-
À Punt retransmet la visita de l’Hèrcules a Sabadell en la lluita per a accedir al play-off d’ascens