Raquel Ruiz, dona trans: "Estem amb la por de si hui ens increparà o ens agredirà algú"
La coordinadora trans de Lambda adverteix de l'impacte en la salut mental de les violències verbals i físiques quotidianes que pateixen les persones trans
Por a una agressió verbal o física inesperada en qualsevol circumstància i context. És la situació amb què conviuen les persones trans, segons adverteix la coordinadora trans de Lambda, Raquel Ruiz. En el dia contra la LGTBI-fòbia, Raquel ens ha explicat la difícil realitat de la gent trans en primera persona. "Cada vegada que vaig a un servei públic ho faig amb inseguretat, pensant: 'No alces la veu, que no se't note, no interactues per si algú et diu alguna cosa', perquè si eres trans tens sempre les de perdre", ha dit als micròfons d'À Punt en NTC Migdia.
Assegura haver viscut "incidents molt desagradables perquè gent que no em coneix de res em pega crits en públic". En un d'estos episodis, un desconegut la va escridassar en ple carrer, perquè tothom sabera que era trans, i "ningú va fer res". "És un dels moments més humiliants que he viscut, i mira que tinc el nivell ben alt", ha recordat Ruiz.
"Estem amb la por de si hui no m'increpa o m'agredeix algú. Som vulnerables, estem exposades a violència física i verbal. No demanem cap privilegi, només volem viure amb seguretat", adverteix Raquel.
No demanem cap privilegi, només volem viure en seguretat
Esta violència quotidiana inclou invasions a la intimitat perpetrades per persones amb qui no ha establit una relació de confiança, com les preguntes inapropiades d'una companya de treball. "Et pregunten si t'has hormonat, si t'has operat. I a tu què t'importa? Això és violència també", ha dit.
L'activista de Lambda adverteix del dany que esta atmosfera d'assetjament i afrontaments diaris genera en la salut mental de les persones trans. "Un tall no és res, però un miler cada dia et poden matar". Quantes persones trans que s'han suïcidat havien patit violències d'este tipus? Per a mi no són suïcidis, són assassinats", ha afirmat.
Més llegit
-
Un home de 39 anys mor mentre es banyava a la platja de Puçol
-
Troben un home mort en una hamaca a la platja de la Vila Joiosa sense signes de violència
-
Els pediatres alerten del risc d’un dispositiu per a evitar les ennuegades
-
La Policia d'Elx precinta més de 7.500 botelles de begudes alcohòliques en establiments que les venien a menors
-
Detenen tres hòmens per intentar robar en una sucursal bancària de Benifaió fent un butró en una casa abandonada
-
Quatre xefs sudamericans, un asiàtic i sis europeus aspiren al títol de millor cuiner del World Paella Day