Radars per a reduir la sinistralitat a Castelló de la Plana
L’Ajuntament ha instal·lat diversos dispositius en alguns dels punts més problemàtics de la ciutat
Des d'aquest dilluns la circulació per alguns trams de Castelló de la Plana està molt més vigilada. Comencen a funcionar els primers radars fixos, que pretenen reduir la velocitat excessiva i la sinistralitat en alguns punts problemàtics de la ciutat.
Els radars estan instal·lats a la ronda nord a l'eixida del túnel de l'avinguda del Lledó en sentit sud, a la ronda sud a l'altura del túnel en direcció a l'avinguda de València; i a l'avinguda de València en direcció al centre de la ciutat i abans de la rotonda CS-22.
L’Ajuntament ha explicat que les ubicacions s'han decidit sobre la base del diagnòstic de l'accidentalitat realitzat en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Viària de Castelló (PMUS) i d'acord amb les dades de sinistralitat viària facilitades per la Policia Local sobre els trams de concentració d'accidents.
Aquests primers radars fixos, que limiten la velocitat a 60 quilòmetres per hora, tenen com a objectiu posar fi a la sinistralitat. “Tenim constatat que hi havia alguns punts on els vehicles circulaven a 120 o 130 quilòmetres per hora”, assegura Jorge Ribes, regidor de mobilitat de Castelló de la Plana.
Aquests punts concentren el nombre més gran d'accidents de la ciutat; fins a mig centenar cada any, i alguns d’ells, mortals. Però sembla que els radars funcionen, perquè es van instal·lar a l’estiu amb caràcter informatiu i en aquests mesos ja s’ha reduït la velocitat fins a la meitat. Però a partir d’ara els usuaris hauran d’anar amb més compte, ja que les multes van de 100 a 600 euros i la retirada de fins a sis punts del carnet.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida