Quatre valencianes enmig de l’atemptat de Cracòvia: "Vam sentir els tirs cada vegada més prop"
Les quatre amigues, de Torrent i València, van haver de fugir de l’home que va assassinar almenys sis persones en un tiroteig que ja s’investiga com a acte de terrorisme
Un vídeo gravat amb el mòbil mostra el moment en què un soroll de ràfega provoca que desenes de palomes alcen el vol. El va gravar Mónica Giner este dissabte des de ple centre de Cracòvia, i en eixe moment no era conscient que això que sentien ella i les tres amigues que l’acompanyaven eren els trets d’un tiroteig que va posar fi a la vida de sis persones a plena llum del dia. “Vam dir, de broma: ‘serà una mascletà’”. Pocs segons després, una allau de persones que fugien terroritzades en la seua direcció els va fer entendre que alguna cosa greu estava passant.
Silvia, Sara, Laura i Mónica, tres veïnes de València i una de Torrent, van viure este dissabte en primera persona un tiroteig que la policia ja investiga com a atemptat terrorista. Estaven de viatge d'oci en la ciutat polonesa quan es van vore atrapades enmig del caos, i van haver de fugir del tirador de 24 anys, que poc després va ser detingut. "Vam sentir els tirs cada vegada més a prop", recorden encara impactades.
Les quatre havien passat el matí en una excursió a Auschwitz i, de tornada a Cracòvia, van decidir passejar pel centre històric i prendre alguna cosa prop de la plaça del Mercat i la basílica. Però les primeres detonacions les van sorprendre.
Tot i que en un primer moment no li van donar importància, la situació va canviar de colp quan van vore una multitud que corria i cridava pel carrer principal. Van tornar a sentir dispars i, enmig de la fugida, les quatre es van separar. Cadascuna va buscar refugi en un lloc diferent: una cafeteria, un restaurant o un centre comercial. "La gent eixia dels establiments i ens deien: 'Entreu, entreu'. Cadascú es va ficar on va poder", expliquen.
“Hem passat molta por”
Una vegada a recer, van aconseguir contactar entre elles a través de WhatsApp i comprovar que totes estaven sanes i estàlvies i avisar les famílies que estaven bé. Encara no sabien què havia passat ni quant de temps haurien de romandre amagades. Mentrestant, la presència policial i sanitària es va multiplicar al centre, amb l'arribada de patrulles, ambulàncies i fins i tot un helicòpter.
Va ser ja a l'allotjament, quan es van reunir de nou dos hores després, quan van prendre consciència de fins a quin punt havien estat prop de l'atac. Segons expliquen, el recorregut que havia seguit l'autor dels dispars coincidia amb el que elles havien fet mentre fugien. Això explicava per què havien sentit les detonacions cada vegada més a prop.
Més llegit
-
Anticorrupció demana processar Koldo, Aldama, l'expresidenta d'ADIF i l'exnòvia d'Ábalos a l'Audiència Nacional
-
França estudia reconéixer drets jurídics dels amics per a equiparar-los al dels familiars
-
El València cau contra el Reial Madrid a Mestalla (0-3)
-
Ayuso fa costat a Catalá i Juanfran Pérez Llorca a València i carrega contra Sánchez: “La corrupció mata”
-
Circulació de ponent
-
Almenys sis morts i desenes de ferits en un tiroteig al centre de Cracòvia