Quatre periodistes ratifiquen que coneixien la negociació entre Fiscalia i l'advocat del nóvio d'Ayuso abans de la filtració
És l'última diligència judicial abans de conéixer si el fiscal general de l'Estat ha de seure al banc dels acusats
Avança la causa contra el fiscal general de l'Estat, Álvaro García Ortiz, investigat per una presumpta filtració que va denunciar Alberto González Amador, el nóvio de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. La decisió sobre el seu processament està més a prop. Precisament, este divendres s'ha produït l'última diligència judicial abans de conéixer si finalment (i per primera vegada a Espanya), un fiscal general de l'Estat ha de seure al banc dels acusats.
Este matí han declarat quatre periodistes del diari El País. Tots quatre s'han ratificat en el fet que van tindre coneixement de les negociacions entre la Fiscalia i l'advocat de la parella d'Ayuso un dia abans que es filtrara el polèmic correu i abans que el fiscal general demanara que s’investigara.
García Ortiz va ser imputat pel Suprem el 16 d'octubre del 2024, un cas inèdit en la democràcia espanyola, per un delicte de revelació de secrets, després de la difusió d'informació vinculada amb el procediment obert pel presumpte frau fiscal d'Alberto González Amador. Un frau que l'al·ludit reconeixia haver comés, a través del seu advocat, en els correus electrònics que han sigut objecte de la filtració i sobre els quals va informar la Fiscalia de Madrid en una nota de premsa enviada el 14 de març. Este comunicat és el que va motivar la querella de González Amador que ha acabat amb el fiscal general encausat.
Més llegit
-
Desmantellen tres clíniques estètiques clandestines i una xarxa de tràfic de bòtox i àcid hialurònic
-
Arribarem als 30 °C?
-
Investiguen l'atracament amb ostatges d'una sucursal bancària a Benetússer
-
Èxit d’À Punt Ràdio: creix un 140% i supera els 44.000 oients diaris
-
La Generalitat recorrerà contra el decret del govern sobre la regularització d'immigrants
-
Daniel Juan (Arxidiòcesi de València): "El patiment d’una persona abusada és molt difícil de reparar, però alguna mesura moral s’havia de fer"