Mor un motorista de 37 anys a la CV-111 a Vallibona en la nit de Nadal
Les víctimes en accidents de trànsit repunten un 21% a la Comunitat Valenciana
Quatre persones han perdut la vida en tres accidents de trànsit ocorreguts a les carreteres espanyoles este 24 de desembre, coincidint amb les celebracions de la nit de Nadal. Segons han informat fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT) un dels sinistres ha tingut lloc a la CV-111, al terme municipal de Vallibona (Ports), amb una víctima mortal. Es tracta d'un motorista de 37 anys. Els altres dos han ocorregut a Riogordo (Màlaga), on un turisme se n'ha eixit de la via, ha caigut pel vessant i ha mort una persona i tres més tenen ferides lleus; i a la CM-3103 a Quintanar de la Orden (Toledo), sinistre que s'ha cobrat una altra vida. I a estes víctimes cal sumar una quarta passada la mitjanit, ja dia de Nadal, per un atropellament mortal a Pontevedra (Vigo).
Des que va començar el dispositiu especial de trànsit coordinat per la DGT són 24 les persones que han mort en sinistres viaris. Els ocorreguts en les últimes hores s'afigen a dos accidents mortals dilluns. Un a l'M-11 de Madrid, amb un mort, i l'altre a l'EX-210 al pas per Retamal de Llerena (Badajoz), on un jove de 33 anys va perir atropellat. I el primer cap de setmana d'operació eixida per Nadal va saldar-se amb díhuit víctimes mortals, en un dels tres més letals que s'han viscut a les carreteres espanyoles enguany.
Este operatiu amb motiu de les festes va començar el divendres 20 i es prolongarà fins al 6 de gener, en unes dates en les quals Trànsit preveu més de 20 milions de desplaçaments, dels quals 4 a la Comunitat Valenciana. A més, la DGT ha reforçat els controls d'alcohol i drogues amb una nova campanya de conscienciació. En el marc d'esta iniciativa, entre 300 i 400 conductors van donar positiu en anys anteriors.
Repunt del 21% a la Comunitat Valenciana
L'any que finalitza dimarts que ve és especialment negre a les carreteres valencianes. Segons el balanç de la DGT, des de gener i fins al 17 de desembre s'han comptabilitzat 99 accidents mortals i 104 persones han perdut la vida, 18 més que el 2023. Este augment és quasi del 21% en comparació amb l'any passat, percentatge que situa l'autonomia com la líder del repunt en tot l'Estat, seguida de molt a prop per Andalusia (20%). Per contra, destaca l'evolució d'altres territoris com Catalunya, Extremadura o Madrid, on es redueixen notablement els sinistres mortals i la xifra de víctimes.
Més llegit
-
Centenars d'alumnes es queden sense examen de certificació d'idiomes per la vaga de professors
-
La consellera d'Educació denuncia que els sindicats "volen derogar la llei de Lliberat Educativa aprovada a les Corts"
-
Una acampada a la plaça de Mare de Déu tanca una jornada marcada per manifestacions a les tres capitals
-
Comença la PAU: 25.666 alumnes valencians busquen des d'este dimarts plaça a una universitat
-
La Policia Nacional obri un expedient disciplinari a l'agent que va agredir una docent
-
Les negociacions, bloquejades: Educació envia una nova proposta que els sindicats rebutgen per no aportar canvis significatius
Més vist
Més escoltat
-
01.06.2026 | 90 minuts
-
31.05.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
01.06.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
02.06.2026 | Les notícies del matí
-
01.06.2026 | 'RuralGo', una iniciativa emprenedora que connecta oportunitats laborals i econòmiques del món rural amb zones en risc de despoblació
-
02.06.2026 | Amunt i avall | Primera Part