Professorat associat i estudiants protesten en la inauguració de la UPV presidida pel rei
Reivindiquen millors condicions laborals i denuncien "quotes abusives".
Professorat associat i estudiants en vaga han protestat a la Universitat Politècnica de València (UPV), on aquest dimarts el rei Felip VI inaugura el curs de les universitats espanyoles.
L'Assemblea del Professorat Associat de la UPV, un col·lectiu que el curs passat va fer una vaga indefinida per a reivindicar la millora de les condicions laborals, ha convocat una concentració a l'àgora del campus de València.
El professorat s'ha concentrat amb pancartes en què es podien llegir frases com "igual treball, igual salari" i peticions d'una remuneració "digna" i una millora de drets.
A la convocatòria, s'han sumat estudiants amb la finalitat de mostrar "rebuig a un acte que pretén donar una visió maquillada de la realitat de la UPV", segons han explicat fonts del Front Estudiantil Unificat. "La universitat pública pateix constants atacs que donen lloc a condicions laborals precàries", han afegit.
Els alumnes en vaga, convocada per Estudiants en Lluita, qualifiquen de "traïció" la presència del rei a la universitat i han denunciat les "quotes abusives" que paguen per a poder estudiar.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert