Les primeres cries de trencalòs arriben a la Tinença de Benifassà
La Generalitat posa en marxa el projecte de reintroducció d’aquesta espècie a les muntanyes del parc natural.
Les primeres cries de trencalòs (o trencaossos), procedents d’un centre de cria en captivitat, han arribat aquest dimecres al Parc Natural de la Tinença de Benifassà, al Baix Maestrat. El fet ve d'un projecte de reintroducció d’aquesta espècie impulsat per la conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.
El trencalòs és una espècie de voltor en perill d'extinció que va desaparéixer de la zona cap a finals del segle XIX. Actualment, la presència en la península Ibèrica es limita al Pirineu, on hi ha la major població natural d'Europa occidental, a més dels Picos de Europa i les serres de Cazorla i Segura, on ha estat reintroduït els últims anys.
Aquest projecte ha despertat un gran interés entre els especialistes nacionals i internacionals en l'espècie, atès que la consolidació eventual d'una població en aquesta zona representaria un pont d'enllaç entre les poblacions pirinenques i andaluses, factor clau per a garantir la supervivència de l'espècie a llarg termini.
Més llegit
-
Troben els cadàvers d'un agent de la Guàrdia Civil, de la dona i del fill dels dos, a Dolores
-
Huit persones expulsades d'Espanya per llançar petards il·legals contra persones durant les Falles
-
Investiguen una agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura i aparten el fisioterapeuta
-
Educació ajorna una setmana les proves d'accés a les FP per la vaga educativa
-
Centenars de veïns de Dolores mostren el seu rebuig pel crim en la Guàrdia Civil
-
El Seprona rep una denúncia contra un projecte noruec d’urbanització ecològica a Planes