Primera jornada de juí per l'accident de metro, catorze anys després
Les famílies de les víctimes es mostren satisfetes amb l'acord que han tancat els acusats amb la Fiscalia i l'acusació particular.
Aquest dilluns ha començat el juí per l'accident de metro que es va produir el juliol de 2006 i en el qual van morir 43 persones i 47 van resultar ferides. Es preveu que aquesta siga la primera i l'última jornada del procediment judicial, després que els acusats hagen arribat a un acord amb la Fiscalia i l'acusació.
S'espera que la vista finalitze amb una condemna per conformitat de 22 mesos de presó i la inhabilitació per a exercir càrrecs directius en empreses ferroviàries per a quatre exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV). Aquests quatre acusats s'han declarat culpables de 47 delictes per homicidi imprudent, 43 de lesions per imprudència i un contra els drets dels treballadors. Si arriben a conformitat, cap d'ells entrarà en presó perquè no tenen antecedents. Els altres quatre acusats, entre ells la qui fora màxima responsable de FGV, Marisa Gracia, quedaran absolts segons l'acord. Eviten així que tinga lloc un juí que tenia previstes 66 sessions fins al mes de juny.
Les famílies de les víctimes estan satisfetes amb l'acord que han tancat les parts. Ja ho va anunciar divendres passat en Les notícies del matí la presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, Rosa Garrote.
Més llegit
-
Alerta groga per pluges i tempestes este dissabte al litoral de Castelló després de la nit més fresca en dos mesos
-
L'avanç descontrolat de l'incendi de la Calderona obliga a evacuar el veïnat de Gátova
-
Un violent tren de tempestes deixa granís i ràfegues de vent que arriben a 149 km/h a la Ribera Alta
-
L'endemà de la tempestes: Cullera, Sueca i el Perellonet fan balanç de les destrosses
-
Ceuta soterra díhuit cossos de migrants dels més de huitanta acumulats a l'Hospital Militar
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja