La pressió als hospitals espanyols continua baixant: 12,10% de llits Covid i les UCI al 33%
El Ministeri de Sanitat ha comunicat aquest dilluns 20.849 nous casos i 535 morts.
La millora de la situació pandèmica d'aquesta tercera onda no ha aconseguit en el cas d'Espanya traure aquest dilluns al país del nivell de risc extrem, com si ha ocorregut en el cas de la Comunitat Valenciana. La incidència s'ha situat aquest dilluns en 252,19 casos per cada 100.000 habitants, xifra que suposa una forta davallada de més de 42 punts, però que encara se situa per damunt dels 250 casos que Sanitat considera l'inici del risc extrem.
El Ministeri de Sanitat ha comunicat aquest dilluns 20.849 nous casos i 535 morts. La pressió als hospitals espanyols continua baixant. Així, un 12,10% dels ingressats a un centre hospitalari són malalts de Covid-19 (0,7 punts menys que divendres), així com un 33,02% dels que es troben a una UCI (1,75 punts menys que fa tres dies).
El director del Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències, Fernando Simón, ha explicat en roda de premsa que a pesar de la millora de la situació estem en "incidències altes" que no permeten rebaixar les mesures. Hi ha onze autonomies i ciutats autònomes per davall dels 250 casos per cada 100.000 habitants. "Una relaxació excessiva de les mesures actuals o una relaxació d'algunes mesures que no vaja acompanyada de les que es mantenen poden dur a increments que ningú desitja", ha advertit. El responsable sanitari ha recordat que la pressió hospitalària és encara molt alta a pesar d'haver millorat.
D'altra banda, el responsable sanitari ha dit que a Espanya hi ha vacunats 1.197.061 persones immunitzades i que el ritme de vacunació és elevat. "Cada dia tenim més evidència que els vacunats tenen menys probabilitat de tindre la malaltia i aquells que l'agafen és més lleu", ha resumit.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part