La pressió als hospitals espanyols continua baixant: 12,10% de llits Covid i les UCI al 33%
El Ministeri de Sanitat ha comunicat aquest dilluns 20.849 nous casos i 535 morts.
La millora de la situació pandèmica d'aquesta tercera onda no ha aconseguit en el cas d'Espanya traure aquest dilluns al país del nivell de risc extrem, com si ha ocorregut en el cas de la Comunitat Valenciana. La incidència s'ha situat aquest dilluns en 252,19 casos per cada 100.000 habitants, xifra que suposa una forta davallada de més de 42 punts, però que encara se situa per damunt dels 250 casos que Sanitat considera l'inici del risc extrem.
El Ministeri de Sanitat ha comunicat aquest dilluns 20.849 nous casos i 535 morts. La pressió als hospitals espanyols continua baixant. Així, un 12,10% dels ingressats a un centre hospitalari són malalts de Covid-19 (0,7 punts menys que divendres), així com un 33,02% dels que es troben a una UCI (1,75 punts menys que fa tres dies).
El director del Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències, Fernando Simón, ha explicat en roda de premsa que a pesar de la millora de la situació estem en "incidències altes" que no permeten rebaixar les mesures. Hi ha onze autonomies i ciutats autònomes per davall dels 250 casos per cada 100.000 habitants. "Una relaxació excessiva de les mesures actuals o una relaxació d'algunes mesures que no vaja acompanyada de les que es mantenen poden dur a increments que ningú desitja", ha advertit. El responsable sanitari ha recordat que la pressió hospitalària és encara molt alta a pesar d'haver millorat.
D'altra banda, el responsable sanitari ha dit que a Espanya hi ha vacunats 1.197.061 persones immunitzades i que el ritme de vacunació és elevat. "Cada dia tenim més evidència que els vacunats tenen menys probabilitat de tindre la malaltia i aquells que l'agafen és més lleu", ha resumit.
Més llegit
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L’alcalde de la generació Z i un dels més joves d'Espanya: Jaime Ruix governarà la Pobla de Vallbona amb 26 anys
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
Un mort i tres ferits en caure un cotxe per un bancal a Polop
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
Més vist
Més escoltat
-
24.05.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
23.05.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
24.05.2026 | Punt a punt | Primera Part
-
24.05.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
23.05.2026 | La Xarxa Esportiva 2 | Rafael Fenollar de Estudio Hookah
-
23.05.2026 | La Xarxa Esportiva | Ángel Sánchez (CD Eldense)