Presó per agredir un regidor que vigilava una infracció laboral a Alcalalí
El condemnat haurà de pagar també una multa, però no entrarà en presó sempre que no torne a delinquir
Un home ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial a un any i huit mesos de presó per agredir un regidor del municipi d'Alcalalí (Marina Alta), després d'increpar-lo perquè no fera fotografies sobre una suposada irregularitat en l'àmbit laboral.
L'acusat, que va assumir els fets després d'arribar un acord de conformitat amb la Fiscalia en l'inici del juí, haurà de pagar, a més, una multa de huit mesos a raó de sis euros diaris com a pena complementària després de reconéixer l'autoria d'un delicte d'atemptat contra l'autoritat.
L'agressió va tindre lloc el 16 de febrer del 2020 a la plaça de l'Ajuntament d'Alcalalí i la sentència, dictada per un tribunal de la secció tercera, precisa que el regidor, llavors en les files del PSPV-PSOE i ara adscrit a un partit d'àmbit autonòmic (Som Valencians), estava allí amb la finalitat de comprovar si s'estava cometent una infracció laboral.
En aquell moment, l'acusat es va dirigir a ell, el va increpar dient-li que no podia fer fotografies i va arribar a agafar-lo del coll, sacsar-lo i tirar-lo a terra malgrat ser coneixedor de la seua condició d'autoritat local, segons la sentència. A conseqüència de l'agressió, el regidor va patir una contusió en la mandíbula, entre altres ferides lleus provocades per la caiguda, per a les quals va requerir tres dies de recuperació.
La sentència afig una segona pena de multa d'un mes, a raó de sis euros diaris, per un delicte lleu de lesions. No obstant això, el tribunal li ha concedit la suspensió de la condemna d'ingrés a la presó imposada pel delicte d'atemptat contra l'autoritat durant dos anys amb la condició que no torne a delinquir.
Més llegit
-
Les primeres hores del temporal deixen més de 150 litres a Aín, 131 litres a Eslida, 112 a Xodos o vora 93 a Yátova
-
La Generalitat manté l'alerta roja fins este divendres, "més enllà de la predicció de l'Aemet"
-
Junts rebutja els dos decrets de vivenda del govern del PSOE i Sumar
-
El litoral de Castelló continua en avís roig després d'una nit de fortes pluges que deixa acumulats de 170 l/m² a Cervera i de 155 l/m² a Aín
-
Pluges torrencials amb acumulats que poden superar els 250 l/m²
-
Troben un cadàver d'home sense cap ni extremitats surant davant de la costa de Sagunt