Les preses d'Ulldecona, El Regajo, Algar i l'Alcora desaigüen controladament este dimarts
Els bombers de Castelló mantenen el seguiment dels llits i del cabal de barrancs i rius amb diverses dotacions
Les preses d'Ulldecona, El Regajo, Algar i l'Alcora desaigüen este dimarts al matí de manera controlada després de les precipitacions acumulades a l'interior de la província de Castelló dilluns a la vesprada. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia, la nit ha sigut “meteorològicament tranquil·la”, amb pluges febles i disperses, tot i que s’espera que la intensitat cresca a partir de la vesprada i s’estenga a gran part de la Comunitat Valenciana.
Tal com han informat fonts de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), es manté el seguiment dels embassaments per la pluja acumulada ahir, especialment a la província de Castelló. Així, en el límit amb la província de Tarragona, l'embassament d'Ulldecona desaigua pel sobreeixidor des de les 5:00 hores del matí un cabal de vora 10 m³/s.
La situació al riu Palància es troba estabilitzada i la presa d’El Regajo continua desembassant uns 12 m³/s, amb tendència descendent. Per la seua banda, la presa d'Algar desaigua entrades per eixides, amb cabal de 25 m³/s, i la presa de l'Alcora desguassa uns 3 m³/s.
Pel que fa a la presa de Maria Cristina, continua assumint amb normalitat els cabals d'entrada. En estos moments, l'embassament acumula 13,89 hm³. I el cabal de la rambla de la Viuda, que entra a l'embassament, ahir va arribar a pics de 220 m³/s i ara mostra una tendència descendent. La resta de la demarcació es troba en una situació estable i de normalitat.
El Consorci Provincial de Bombers de Castelló continua fent un seguiment dels llits i del cabal de barrancs i rius amb diverses dotacions. I han recordat que encara “queda molt temporal”. Per això, han reiterat la petició de precaució a la ciutadania.
Més llegit
-
La Guàrdia Revolucionària de l'Iran remarca que l'estret d'Ormuz està tancat i diu que incendiarà qualsevol vaixell que intente passar-hi
-
L'Ibex-35 perd un 4,55% i el preu del gas natural es dispara un 24% per les tensions al Pròxim Orient
-
La patronal demana al PP i el PSPV que "posen la valenciania per damunt de les sigles" i negocien la proposta de finançament
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
El Consell i els empresaris alerten de l’impacte del conflicte amb l’Iran en el sector ceràmic
-
Tres avions cisterna estatunidencs abandonen la base de Rota i el govern nega que els EUA usen les seues bases a Espanya per a atacar l'Iran