El PP i Vox es manifesten contra la retirada del creu dels caiguts a Elx
Segons el manifest, amb el suport de 60 historiadors il·licitans, la creu era un símbol de poder feixista per a cantar el 'Cara el sol' mentre que el president del PP d'Elx ha dit que "es la creu de la pau"
La creu dels caiguts d'Elx, objecte de la polèmica mai "no ha sigut mai un monument per a la reconciliació i la concòrdia". Això diu un grup de 60 historiadors il·licitans, que han firmat un manifest per a deixar clar l'origen de la creu. És una iniciativa que ja han seguit altres poblacions valencianes com Rafelbunyol, a l'Horta Nord.
Segons José Antonio Serrano, president de l'associació d'historiadors Maria Teresa Vega d'Elx, en nom del grup d'historiadors ha volgut destacar que aquesta creu "va ser inaugurada el 1944 en una època plena de significat feixista pel franquisme i no té cap consideració amb un discurs democràtic", han dit. Segons els historiadors, "aquesta creu era un símbol de poder i el lloc on es feien concentracions feixistes per a cantar el Cara al sol".
A més, es va construir sobre un obelisc de l'any 1932 que homenatjava els màrtirs de la República, herois de la sublevació militar de Jaca. El Partit Popular i Vox no estan d'acord que es lleve la creu del lloc on està. Per això s'han manifestat aquesta vesprada a Elx.
Pablo Ruz, president del PP d'Elx, ha dit que "es la creu de tots, la creu de la reconciliació i de la pau i la concòrdia". Segons Ruz, els polítics no han d'encetar problemes on no n'hi ha. Encara no està clar si la creu es quedarà al passeig o acabarà en un entorn museístic i didàctic de la dictadura.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials