Directes
Ara en la televisió
BONA VESPRADA, COMUNITAT VALENCIANA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DE LA NIT

El PP destaca que l'augment d'horaris en l'ESO és una "decisió personal" de Rovira

Compromís qualifica aquesta mesura d'"improvisació" i critica que arribe després del "caos" pel retard en el procés d'adjudicacions docents

El conseller d'Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, (centre) / Europa Press

El PPCV ressalta que l'augment de dues hores lectives setmanals en primer, segon i tercer de l'ESO s'ha acordat a partir d'una "decisió personal" del conseller d'Educació, el 'popular' José Antonio Rovira. Per contra, Compromís qualifica aquesta mesura d'"improvisació" i critica que arribe després del "caos" pel retard en el procés d'adjudicacions docents.

"Els nostres joves, el futur de la Comunitat Valenciana, tindran més Matemàtiques i Anglés en lloc de més patis", ha declarat el síndic del PP a les Corts, Miguel Barrachina, abans de la Diputació Permanent d'aquest divendres.

Els nostres joves, el futur de la Comunitat Valenciana, tindran més Matemàtiques i Inglés en lloc de més patis.Miguel Barrachina - Síndic del PP en les Corts

Des de l'oposició, Compromís presentarà una iniciativa parlamentària per a "consensuar" un nou decret amb la comunitat educativa per al curs 2024-2025 que "evite refer tots els horaris pocs dies abans de l'inici de curs i que no implique una reducció de recursos en els centres de Secundària".

En un comunicat, el seu portaveu d'Educació, Gerard Fullana, critica que la Conselleria haja aprovat aquest decret a 31 d'agost quan "implica modificar l'estructura del curs de forma improvisada i una reducció de recursos docents". "Més quantitat no implica aconseguir millors competències", subratlla.

Més quantitat no implica aconseguir millors competències.Gerard Fullana, - Porrtaveu d'Educació de Compromís

Acusa així el conseller d'actuar de forma improvisada i adverteix que generarà "caos" i rebutja "l'absurd d'ampliar l'horari lectiu de dues matèries sense enviar professorat suplementari d'aquestes matèries".

La resolució, publicada aquest dijous, rectifica la decisió de l'anterior govern del Botànic (PSPV-Compromís-UP) de reduir dues hores lectives en horari dels alumnes dels tres cursos després d'anul·lar-se l'obligatorietat d'impartir els anomenats àmbits en primer curs i l'assignatura de Projecte Interdisciplinari en els tres, que passava a ser optativa.

En conseqüència, suposa que en el primer curs de Secundària es cursarà preferentment una hora lectiva addicional de Llengua Estrangera i una hora lectiva addicional de Matemàtiques, sempre que el centre dispose de plantilla suficient per a això. En segon i tercer d'ESO, les dues hores lectives addicionals es dedicaran també a incrementar la dotació del PAM.

València Educació

També et pot interessar