Els Ports denuncia la falta d’inversió pública per a atraure el turisme de dinosaures
La comarca té un dels jaciments més importants d'Europa i suma ja més de 6.000 fòssils
A pesar de ser la comarca on es van descobrir els primers dinosaures a l'estat espanyol, als Ports creuen que s'està deixant perdre la potencialitat turística d'aquest recurs. Té un dels jaciments de dinosaures més importants d'Europa i les excavacions sumen ja més de 6.000 fòssils.
Només se n'excaven cinc del mig centenar de jaciments on fa anys que no hi ha inversions públiques. Hui dia els treballs de restauració s'han ubicat a Morella, però els paleontòlegs asseguren que el ritme és lent.
El Consell i la Diputació anuncien des de fa 15 anys un gran museu paleontològic de dinosaures, amb un grup d'investigació i divulgació i rutes per la comarca, que encara no arriba a materialitzar-se.
La comarca dels Ports és una mina d'or per a la paleontologia, però no un recurs per a la zona, ja que altres zones, amb menys història o fòssils, han aconseguit liderar el turisme de dinosaures. La comarca es veu devorada pel projecte Dinópolis de Terol, que atrau cada any milers de visitants. De fet, acaba de rebre 24 milions d'euros per a millorar la seua oferta turística.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
Un avió aterra d'emergència a Manises i provoca el desviament de cinc vols a l'aeroport d'Alacant-Elx
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna es concentra en rebuig de les dos agressions racistes
-
Vora 157 municipis de la Comunitat Valenciana tenen l'obligació d'aplicar una nova taxa de residus
-
València ja ha escollit les 26 candidates a fallera major de València del 2027