Ponts fins a quatre vegades més llargs: la dana obliga a redissenyar-los
La força de l’aigua va eixamplar els caixers de rius i barrancs, la qual cosa obliga a fer passos més llargs. A més, estaran preparats per a futures avingudes d’aigua
Ponts molt més llargs. Així seran els nous passos elevats i passarel·les que creuaran els llits que anaven desbordats, amb un gran volum d’aigua, el passat 29 d’octubre. La gran quantitat de precipitació i volums sòlids que van travessar els llits els va eixamplar, la qual cosa, i coincidint amb els treballs de reconstrucció, obliga a fer ponts més llargs. El que travessa el barranc del Murtal de Godelleta serà un d’estos: es quadruplicarà la llargària.
Este pont passarà dels 8 metres que tenia abans a 35. Es calcula que el nou pont sobre el Murtal estarà acabat al setembre. El dia de la barrancada, la força de l'aigua va ampliar molt el llit i això ha fet necessària esta nova infraestructura. “Tots esperem no tindre un nou episodi així, però si el tinguérem, per davall d’eixe pont podria passar tanta aigua com la que va passar aquell dia”, explicava el conseller d’Infraestructures, Vicente Martínez Mus.
El de Godelleta és sols un exemple dels nombrosos ponts que estan reconstruint-se. A hores d’ara, en les comarques afectades per la dana hi ha en marxa 54 obres d’estes característiques, que impliquen refer els ponts, ampliant-los per a ajustar-los a les noves dimensions que han adquirit els barrancs amb el pas de l’aigua.
El d'El Reatillo, a finals de juliol
Un altre cas és el del pont del llogaret d’El Reatillo, un dels llogarets de Requena. Obrirà al trànsit a final de juliol i, en este cas, costarà un poc més protegir el llit del barranc perquè s’han de fer talussos d'escullera, per això els treballs s’allargaran fins a finals d’agost.
Connexió essencial a Torís
El veïnat de Torís també té, des de divendres, una important infraestructura al municipi. Es tracta del conegut com a pont de la Fallereta, que creua el Magre i que comunica diverses urbanitzacions, algunes molt poblades, amb el nucli urbà. En este cas també s’ha doblat la llargària del pont original i s’ha ampliat la plataforma.
A més de permetre el pas de l’aigua, amb esta ampliació el pont queda adaptat al projecte de millora de la carretera CV-42, en què treballa la Diputació de València. Estos treballs han suposat una inversió de dos milions d’euros per part de l’ens provincial.
Visita del Comité de les Regions
Un equip del comité europeu de les regions ha visitat esta setmana les zones afectades per la dana per a veure de prop totes estes obres d’infraestructures i per saber com s'ha fet la gestió de residus, com explicava Martínez Mus: “És una manera de vore com ho hem fet, de la manera més mediambientalment sostenible, donat compte que era una tasca quasi impossible de manejar en condicions de normalitat”, admetia el titular d’Infraestructures.
Més llegit
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
Comencen els talls de trànsit nocturns per la rehabilitació de la pista de Silla
-
Accident de trànsit amb una víctima mortal a l’N-III, a Utiel
-
L'octava manifestació contra la gestió de Mazón en la dana demana "veritat, justícia i un tracte digne" als afectats
-
Una nova manifestació demana la dimissió de Mazón huit mesos després de la dana
-
Ponts fins a quatre vegades més llargs: la dana obliga a redissenyar-los