La Policia proposa expulsar un migrant que va denunciar la pèrdua del passaport a Burjassot
València Acull critica que aquesta actuació suposa una “fallida dels principis de proporcionalitat i de seguretat jurídica"
La Policia Nacional de Burjassot (Horta Nord) ha proposat l'expulsió d'un home, de nacionalitat colombiana, que va acudir a la comissaria a denunciar la pèrdua del passaport. Així consta en el document, facilitat per València Acull, entitat que ha concretat que l'expulsió s'intenta justificar en una estada irregular de l'home.
L'organització ha lamentat en un comunicat que, amb aquesta actuació, s'incompleix la "reiterada" recomanació del Defensor del Poble que no s'incoen aquest tipus de sancions a les persones estrangeres que acudisquen a denunciar, perquè aquesta pràctica constitueix "una vulneració de l'estatut de la víctima del delicte i una fallida dels principis de proporcionalitat i de seguretat jurídica".
L'home i un altre company també colombià van anar el 5 de desembre a la comissaria de Burjassot-Godella a presentar una denúncia per la destrucció dels propis passaports. Els documents, segons València Acull, s'havien cremat feia uns dies en l'incendi de l'autocaravana on dormien, propietat de l'empresa en què treballaven. Després de presentar-la, els van fer esperar mentre feien consultes i els van citar per a l'endemà no l'altre a la secció d'estrangeria de la mateixa comissaria. El dia 7 van acudir a la cita i a un d'ells li van iniciar un procediment de sanció per estada irregular. Al company no li'l van incoar perquè encara tenia permís de turisme.
La seua advocada hi va presentar al·legacions, però la mateixa policia de Burjassot les va rebutjar per considerar-les improcedents. En la resolució policial es justificava l'expulsió indicant que el jove va entrar com a turista amb la intenció de quedar-se a viure a Espanya, que residia a soles perquè els familiars estaven a Colòmbia i treballava sense alta en la Seguretat Social. A més, s'afirmava que tenia pendent una proposta de sanció greu per un cas relacionat amb drogues. No obstant això, el jove assegura que no havia tingut mai cap problema legal: "Mai m'havien sancionat per res. Tampoc és veritat que tota la meua família residisca a Colòmbia: no li vaig dir això a la policia. Visc amb ma mare des que vaig arribar".
L’advocada ha presentat noves al·legacions contra la proposta d'expulsió, que ara està pendent de la decisió de la Delegació del Govern. En l'escrit, a més de destacar que no té antecedents penals ni policials, es posen de manifest els "forts vincles que manté amb Espanya", ja que està formant-s'hi acadèmicament i al país resideixen diversos familiars que han iniciat el procés de regularització.
Per contra, fonts de la Delegació del Govern han assenyalat que el que consta en la Subdelegació de València no és un expedient d'expulsió, sinó una proposta de sanció de la Policia a aquesta persona per no tindre la documentació en regla. No obstant això, al mateix temps ha arribat una altra proposta d'arxivar el cas "per falta d'agreujament" i "bona conducta", que encara no s'ha pogut resoldre.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part