Policia i Guàrdia Civil alliberaren en 2021 dotze víctimes de tràfic i explotació sexual a la Comunitat Valenciana
Les forces de l'orde detingueren en l'últim any una trentena de persones per delictes vinculats amb aquestes pràctiques
La Policia Nacional i la Guàrdia Civil alliberaren a la Comunitat Valenciana dotze víctimes de les xarxes de tràfic i explotació sexual en 2021. Segons l'últim balanç que ha fet públic el Ministeri de l'Interior, en total, han sigut huit les víctimes de tràfic i quatre les d'explotació sexual.
Amb motiu del Dia Internacional contra l'Explotació Sexual i el Tràfic de dones, xiquetes i xiquets —que se celebra aquest dijous, 22 de setembre—, la delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha analitzat les dades i ha expressat que "en l'últim any el Govern d'Espanya està adoptant mesures molt rellevants per a combatre aquesta forma d'esclavitud moderna".
En aquest sentit, ha fet referència al Pla estratègic nacional contra el tràfic i l'explotació d'éssers humans 2021-2023 que, a més de lluitar contra aquests delictes, promou la correcta assistència i protecció a les víctimes. "L'objectiu, més enllà de combatre el delicte, és donar garanties de protecció a unes persones víctimes d'una violació flagrant dels drets humans", ha declarat. També s'ha referit al Pla camí, aprovat aquesta mateixa setmana en el Consell de Ministres, que busca "oferir alternatives i garantir els drets de les víctimes".
Més de 150 inspeccions
En relació amb l'activitat preventiva vinculada al tràfic i explotació sexual, en l'últim any les forces i cossos de seguretat de l'Estat han dut a terme 158 inspeccions en llocs d'exercici de prostitució a la Comunitat Valenciana. La xifra augmenta respecte a les actuacions executades en 2020 i recupera els nivells previs a la pandèmia del coronavirus.
Al llarg de 2021, les autoritats han detingut 31 persones a la Comunitat Valenciana: 24 per delictes de tràfic sexual i set més per explotació sexual.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12 hores
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU