La pobresa material severa augmenta a Espanya i afecta el 5,4% de la població
Hi ha 2,5 milions de persones que no poden permetre's un menjar de carn o peix cada dos dies ni calfar l'habitatge.
La privació material severa augmenta per primera vegada després de tres anys de reducció ininterrompuda a Espanya i afecta el 5,4% de la població el 2018 enfront del 5,1% de l'any anterior. Així ho recull el nové informe sobre l'estat de la pobresa, presentat aquest dimecres al Senat per la Xarxa Nacional de Lluita contra la Pobresa i l'Exclusió Social (EAPN).
Hi ha 2,5 milions de persones a Espanya que no poden permetre's un menjar de carn, pollastre o peix almenys cada dos dies ni mantindre l'habitatge amb una temperatura adequada, ni tenen capacitat per a despeses imprevistes o per a comprar una televisió o un telèfon mòbil.
"Aquest indicador és especialment greu perquè fa referència a les persones que no poden alimentar-se adequadament", segons ha alertat el president d'EAPN, Carlos Usías, durant la presentació del document, amb motiu de la celebració aquest dijous del Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa.
La xifra de pobresa és un 50% superior a la de fa deu anys
A pesar que la dada de pobresa material severa és menor que el de fa quatre anys, perquè el 2014 afectava el 7,1% de la població, la xifra actual és, no obstant això, un 50% superior a la registrada el 2008 (3,6%).
Més llegit
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen a Alacant un home per la mort de la seua parella a Leganés
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa