Directes
Ara en la televisió
EN CASA D'INÉS
Pròximes emissions
00:30
L'HORA DE LA CULTURA
01:05
MERIDIÀ ZERO
Notícies

Alzira acumula vora 160 l/m² este divendres després de descarregar-ne 96 en només una hora

Peníscola, Cervera del Maestrat, Cabanes i l'Atzúbia han superat en un sol dia els cent litres per metre quadrat

Divendres passat per aigua

Les pluges han sigut persistents al llarg de tot el dia en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Les dades també mostren la intensitat que ha registrat la Marina Alta, on Pego supera els 75 l/m² (més de 70 entre les 17:00 h i les 18:00 h). Alzira n'ha registrat més de 96 entre les 20 h i les 21 h, i la ciutat suma ja vora 160 litres este divendres, segons Avamet. Una desena de localitats han superat en un sol dia els 100 litres per metre quadrat o hi han estat a prop.

Altres poblacions, com Peníscola, Cervera del Maestrat, Cabanes i l'Atzúbia, han superat en un sol dia els 100 litres per metre quadrat.

Tot el litoral de la província de València es troba des de les 21 hores de divendres en alerta taronja per pluges. Este dissabte, a les 8:00 hores, s'hi suma el litoral nord d'Alacant.

A mitjan vesprada d'este divendres, la província d'Alacant acumulava les precipitacions més destacades. Així, a Elx (Baix Vinalopó) s'han arribat a registrar més de 27 l/m² en una hora i 24 l/m² a Sant Vicent del Raspeig (Alacantí). Són les dos localitats de la Comunitat Valenciana on més havia plogut en l'última hora, segons dades del web d'Avamet després de les 19:00 h. Benissa i Teulada també han superat en l'última hora els 21 l/m².

La delegació valenciana de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) advertix en xarxes socials que l'adversitat meteorològica "no ha finalitzat", alhora que explica que durant la vesprada d'este divendres s'estan registrant tempestes en tot el litoral d'Alacant amb una intensitat "molt forta, amb ratxes fortes" en les zones de tempesta.

A més, a València s'estan registrant ruixats en la meitat sud de la província, amb menys activitat elèctrica que a Alacant, però també amb intensitat forta de manera local. El mapa amb els llamps que han caigut en les últimes sis hores mostra com l'activitat de les tempestes s'ha centrat al litoral de la província d'Alacant i zones de serra de la Marina Alta, segons l'Aemet.

De moment, en tot cas, la major part de les 115 incidències registrades fins a les 18:00 h d'este divendres no són a Alacant. Del total registrat per Emergències, 53 són incidències registrades a la província de Castelló, 51 a la de València i les 11 restants a la d'Alacant.

La tempesta ha arribat esta vesprada a la comarca del Baix Segura, acompanyada d'una intensa activitat elèctrica, on s'han registrat acumulats de fins a 33 litres per metre quadrat i l'incendi d'una palmera per la caiguda d'un llamp a Torrevieja. El foc s'ha declarat cap a les 15:48 hores a les Salines i ha sigut extingit pels bombers. El web meteorològic Proyecto Maestral ha destacat també els 26 l/m² acumulats a San Miguel de Salinas, mentre que a Orihuela se n'han comptabilitzat més de 30. A Torrevieja, l'acumulat se situa entorn dels 15 litres per metre quadrat, d'acord amb la mateixa font.

L'Aemet advertix que la situació no ha acabat

La delegació valenciana de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha advertit en xarxes socials que l'adversitat meteorològica "no ha finalitzat", alhora que explica que durant la vesprada d'este divendres s'estan registrant tempestes en tot el litoral d'Alacant amb una intensitat "molt forta, amb ratxes fortes" en les zones de tempesta.

A més, a València els ruixats descarreguen en la meitat sud de la província, amb menys activitat elèctrica que a Alacant, però també amb intensitat forta de manera local. El mapa amb els llamps registrats en les últimes sis hores mostra com l'activitat de les tempestes s'ha centrat en el litoral de la província d'Alacant i zones de serra de la Marina Alta, segons l'Aemet.

Per part del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, des de les 15.30 hores han atés sis intervencions per pluges i vents. En concret, a Orihuela (tres), Crevillent, Elx i Torrevieja.

També et pot interessar