Plataformes digitals demanen que els seus treballadors siguen autònoms per llei
La Inspecció de Treball considera aquests treballadors “falsos autònoms” que haurien d’estar contractats per compte de l’empresa.
Adigital i quatre dels seus associats (Glovo, Stuart, Uber Eats i Beliveroo) han plantejat reformar la legislació laboral perquè quede clar que els treballadors d’aquest tipus de plataformes han de ser autònoms, tot i que demanen que aquesta figura s’adapte a la nova “realitat digital”.
La situació laboral d'aquells que en l’actualitat presten servei com a autònom a aquestes plataformes ha sigut qüestionada per la Inspecció de Treball, que els considera “falsos autònoms” que haurien d’estar contractats per compte de l’empresa. L’argument, divideix jutges amb sentències tant a favor com en contra.
Davant la creixent judicialització del sector, Adigital ha proposat reformar l’Estatut del Treballador Autònom perquè establisca amb claredat que els professionals que operen en aquest tipus de plataformes han d’estar enquadrats en el Règim especial de treballadors autònoms.
La seua proposta inclou l’adaptació de la figura del treballador autònom econòmicament dependent de la “realitat digital” i dotar-la de més cobertures, com la protecció per qüestions de salut o el cessament de l’activitat professional, ha informat en un comunicat l’associació, que diu agafar com a referència el model francés.
L'objectiu d'Adigital és obrir un debat en què participen tots els agents “per a configurar un sistema innovador, competitiu i garantista per a empreses, usuaris i prestadors de serveis.”
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
La policia investiga la presumpta agressió d'un jove de 17 anys a una dona de 52 amb un bat de beisbol
-
Cinc valencians en la llista de De la Fuente per als pròxims amistosos
-
Detinguda una dona a Alacant per fer un tractament estètic sense titulació mèdica a una menor
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
Més vist
-
L'emoció de Marta Mercader en la Cremà de la falla municipal infantil
-
19.03.2026 | Atrapa'm si pots
-
FOTOGALERIA | L'Ofrena de Carmen Prades, la fallera major de València, en imatges
-
19.03.2026 | La Cremà | Primera part
-
19.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Segona hora
-
19.03.2026 | La Cremà | Segona part