La Plataforma per la Llengua denuncia un cas de discriminació lingüística i agressions a la discoteca Rubik
Les persones agredides van ser traslladades a l'Hospital Clínic de València, on van rebre atenció mèdica.
La Plataforma per la Llengua ha denunciat en un comunicat que, el passat 20 de desembre, un membre de seguretat privada de la discoteca Rubik de València va impedir l'accés a la sala a un jove per expressar-se en valencià i “va exercir un comportament clarament discriminatori”.
Acompanyat per dos amics, el jove va sol·licitar el full de reclamacions i en entregar-lo, el treballador va manifestar als acompanyants que ells tampoc podien accedir a la discoteca “per haver-lo ajudat a emplenar l'imprés”.
En aquell moment, una amiga que ja havia entrat a la discoteca anteriorment i que havia eixit del local un instant, es va dirigir en castellà al mateix porter per a preguntar pel motiu pel qual el seu amic no podia entrar a la discoteca. La conversa va continuar fins que la jove li va parlar en valencià per a preguntar si hi havia algun problema. “Li va dir que ella tampoc podia entrar-hi, malgrat estar admesa amb anterioritat a la discoteca”, han explicat des de la plataforma.
La jove va manifestar que acceptava la decisió però que entraria a agafar les seues pertinences a l'interior i eixiria. Segons la denúncia, un altre membre de seguretat de la discoteca es va dirigir contra la jove fent ús de la força i la va llançar al terra, cosa que li va causar contusions a les cames i lesions cervicals. El jove va intentar ajudar la seua amiga però el porter el va agredir amb un colp de puny a la cara, que li va provocar una contusió amb hemorràgia nasal.
Els joves van avisar la Policia Local de València, que es va personar a la sala, va identificar els porters i va avisar l'ambulància, que va traslladar els agredits a l'Hospital Clínic de València, on van rebre atenció mèdica. Segons el portaveu de la plataforma, Manuel Carceller, “és evident que els controladors d'accés de la discoteca Rubik volien impedir amb violència el dret d'accés d'unes persones a un local per parlar valencià”. Des de l'ONG s'afirma que “negar l'entrada, injustificadament, a una clienta que ja hi havia sigut admesa i impedir l'accés d'un client són actes de discriminació intolerables”.
Més llegit
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
-
L'Ajuntament i el port impulsen un gratacel de 108 metres a la Marina de València
-
La jutgessa de la dana cita Feijóo el 9 de gener i fixa el cara a cara entre Pradas i Cuenca el 12
-
Reobrin el pont del mas de Sabater de Picassent després de la reconstrucció pels danys de la dana
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Oratge més estable per als pròxims dies